مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش:

۱۰۰۰ ساختمان بلندمرتبه پایتخت روی گسل‌ قرار دارد

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش، گفت: هزار ساختمان بلندمرتبه در شهر تهران بر روی گسل‌ها ساخته شده است و نیاز است به طرح جامع و تفصیلی توجه بیشتری شود.

۱۰۰۰ ساختمان بلندمرتبه پایتخت روی گسل‌ قرار دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، احمد مسجدجامعی در سی‌امین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش پس از گزارش کمیسیون معماری و شهرسازی اظهار داشت: تهران 8 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد که 2 میلیون و 700 هزار نفر در بافت ناپایدار و 1.5 میلیون نفر نیز در بافت فرسوده سکونت دارند.

    وی بیان داشت: مشکل نیمی از جمعیت شهر تهران بافت فرسوده و ناپایدار است و دولت نیز باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشد و تسهیلاتی نیز قائل شود.

    عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: باید بافت فرسوده و ناپایدار را در جهات مختلف در اولویت قرار دهیم.

    مسجدجامعی بیان داشت: بخشی از بافت تاریخی ما در مناطق 11، 7، 1 و 2 در بافت تاریخی قرار دارد، گفت: سیاست‌گذاری‌ها در قالب بافت فرسوده بسیار حائز اهمیت است و باید به نحوی پیش برویم که موجب حفظ بافت و میراث تاریخی در شهر شویم.

    وی با اشاره به اینکه میراث تاریخی را نمی‌توان امروز ساخت، گفت: به عنوان مثال ساختمان شهرداری تهران که در میدان امام خمینی (ره) واقع شده است باید با نیاز امروز و با توجه به بافت تاریخی آن ساخته شود.

    عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش، بیان داشت: باید اولویت ما به پروژه‌ها و فعالیت‌های محله محور باشد ما در گذشته به پروژه‌های بزرگ توجه کردیم که بخشی از آنها نیز نیمه‌تمام باقی ماند ولی می‌توانیم به تکیه‌های تهران کمک کنیم و یا پارک‌های محله‌ای بسازیم که نیازهای آن محله را برآورده کنیم.

    مسجدجامعی افزود: در حال حاضر خیلی از محلات شهر تهران مدرسه ندارد و 30 درصد ترافیک اول مهر نیز به دلیل مشکل شهرسازی ما است.

    وی بیان داشت: هزار ساختمان بلندمرتبه در شهر تهران بر روی گسل‌ها ساخته شده است و نیاز است به طرح جامع و تفصیلی توجه بیشتری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی