مدیران خودروعصر اعتبار

زاکانی با اعلام «آغاز مانور امداد هوایی» اعلام کرد

نگرانی از وجود سه گسل فعال و بیش از ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران

عصر ساختمان- شهردار تهران با پرداختن به شرایط جغرافیایی پایتخت گفت: ۲۱ دستگاه در کنار هم با ۱۹ کارکرد مختلف در ۱۱ نقطه و ۷ منطقه مختلف شهرداری در تمرین امروز فعال هستند تا تمرین امداد هوایی را که قطعا در مخاطرات از عوامل موثر بر سرعت امداد و نجات است، صورت دهند.

نگرانی از وجود سه گسل فعال و بیش از ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، زاکانی صبح امروز و با حضور در ستاد مدیریت بحران تهران ضمن آغاز فرمان مانور امداد هوایی گفت: 21 دستگاه در کنار هم با 19 کارکرد مختلف در 11 نقطه و 7 منطقه مختلف شهرداری در تمرین امروز فعال هستند تا تمرین امداد هوایی را که قطعا در مخاطرات از عوامل موثر بر سرعت امداد و نجات است، صورت دهند.

    شهردار پایتخت ادامه داد: امیدواریم این تمرین شرایط بهتری را برای ما هنگام مواجهه با بحران فراهم کند؛ اگرچه بهترین اقدام ایمن‌سازی بخش‌های مختلف شهر در برابر زلزله است.

    وی با پرداخت به شرایط جغرافیایی پایتخت اظهارکرد: سه گسل فعال و بیش از 12 هزار هکتار بافت ناپایدار از میان 70 هزار هکتار مساحت شهر تهران نگرانی بالقوه‌ای برای همه ماست.

    تهران مستعد زلزله‌های 7 ریشتری و بیشتر است

    به گزارش ایسنا،علی نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران نیز در این مانور با اشاره به مستعد بودن تهران به زلزله 7 ریشتری اظهار کرد: بحث نوسازی بافت فرسوده اهمیت زیادی دارد.

    وی افزود: شهر تهران به عنوان پایتخت در یک بافت گسل‌خیز قرار دارد و به همین جهت باید به این مساله توجه شود. در سالهای گذشته  اقداماتی در ایمن‌سازی ساختمان‌های تهران صورت گرفته و تهران نسبت  یک دهه گذشته شده ایمن تر است اما تهران همچنان مستعد زلزله‌های 7 ریشتری و بیشتر است که از این منظر بحث نوسازی بافت فرسوده اهمیت دوچندانی می یابد.

    وی افزود: زلزله 5 ریشتری در تهران می‌تواند موجب به وجود آوردن آوارهای زیادی شود. باید آمادگی کامل را در بحران‌ها داشته باشیم. به همین دلیل در سومین سال پی در پی مانور و تمرین مشترک امدادی با همکاری تمام دستگاه‌ها و تمام ظرفیت برگزار می‌شود. 

    رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در مورد تمرین امروز اظهار کرد:  برای این تمرین شش ماه است که برنامه‌ریزی شده است. ما در طول این مسیر و گرفتن مجوز، سناریو را 12 بار تغییر داده‌ایم. 

    نصیری گفت: انتقال مجروحان و نیروهای امدادی توسط بالگردها بخشی از تمرین امروز است. در تمرین امروز ستاد بحران هم فعال شده است، برای اینکه عملیات قابل‌ رصد باشد پایش‌های زمینی و تصویری انجام خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، صبح امروز تمرین امداد هوایی با هدف آمادگی برای بحران‌های طبیعی از جمله زلزله از حدود ساعت هشت صبح امروز در 16 سایت پروازی پایتخت از جمله فرودگاه‌ها و بیمارستان‌های تهران با استفاده از 6 بالگرد، چهار هواپیمای بال ثابت و سه پهپاد و با همکاری 20 دستگاه و سازمان آغاز شده است.

    در تمرین امداد هوایی اقداماتی همچون انتقال مصدوم از طریق بالگرد، انتقال امدادگران از طریق بالگرد، عملیات بارریزی هوایی، اسلینگ و انتقال تجهیزات، اطفاء حریق هوایی، چرخ ریزی محموله‌های امدادی، امدادگر و سوار کردن خودروهای امدادی به هواپیمای بال ثابت انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار