مدیران خودروعصر اعتبار

خانه‌ای که پنج برابر مصرف خود انرژی تولید می‌کند

عصر ساختمان: یک ساختمان در کاوفبویرن آلمان، اولین ساختمانی است که گواهینامه خانه غیر فعال را دریافت کرده است.

خانه‌ای که پنج برابر مصرف خود انرژی تولید می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، خانه انرژی، یکی از پایدارترین ساختمان‌های جهان است که دارای مصرف گرمای سالانه تنها 8 کیلووات ساعت بر متر مربع است و دارای سیستم‌های فتوولتائیک 250 متر مربعی در پشت بام است.

    طبقه جدید ساختمان غیرفعال، به همراه یک طبقه اضافی اوایل سال جاری راه‌اندازی شد؛ این ساختمان‌ها برای تبدیل منبع انرژی ساختمان از منابع فسیلی به انرژی تجدیدپذیر توسعه یافته‌اند.

    برای اینکه یک ساختمان بتواند مجوز خانه غیرفعال را دریافت کند، نباید بیش از 45 کیلووات ساعت بر متر مربع از انرژی اولیه تجدیدپذیررا در سال مصرف کند و در طول یک سال باید حداقل 60 کیلووات ساعت بر مربع متر انرژی تجدیدپذیر تولید کند. پارامترهای سختگیرانه خانه غیرفعال سبب شده که این ارقام به ترتیب 30 کیلووات ساعت بر متر مربع کاهش و 120 کیلووات ساعت بر مترمربع افزایش یابد.

    خانه انرژی در واقع فقط کمی از میزان انرژی مورد نیاز یعنی 103 کیلووات ساعت بر متر مربع را تولید کرده است؛ اما با توجه به سطوح مصرف انرژی بسیار عالی همچنان دارای مجوز رسمی است. نیاز کلی این خانه به انرژی اولیه تجدیدپذیر فقط 21 کیلووات ساعت بر مربع متر در هر سال است که تقریبا یک سوم کمتر از میزان مورد نیاز است و در نتیجه اجازه جبران تولید انرژی کمتر را دارد.

    این ساختمان 900 متر مربعی برای رسیدن به مجوز و کسب اعتبار از فناوری‌های مختلف استفاده کرده است که قابل ذکر است که هیچ کدام از این فناوری‌ها امروزه عادی نیستند.

    بهره‌وری انرژی از طریق پنجره‌های سه جداره، "سطح عالی" از حفاظت حرارتی را ارائه می‌دهند؛ سطح بالایی از پوشش ساختمانی که هوا در آن نفوذ نمی‌کند و تعدادی از سیستم‌های تهویه مختلف که در واقع ابتدا برای مقایسه نصب شده است.

    در جای دیگر یک پمپ حرارتی مقدار کمی از حرارت و آب گرم مورد نیاز را فراهم می‌کند و در عین حال انرژی اضافی که از طریق سیستم فتوولتائیک تولید شده است، به شبکه بازمی‌گردد.

    خانه انرژی در سال گذشته تکمیل شد و گواهینامه آن نوامبر امسال به صاحبان آن اعطا و ساختمان نیز برای بازدید عموم باز شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار