مدیران خودروعصر اعتبار

فناوری جدید اپل مفهوم خانه و موبایل را تغییر می دهد

عصر ساختمان- ظرف ۱۵ سال آینده شاهد کنار گذاشته شدن آیفون از خط تولید اپل خواهیم بود.

فناوری جدید اپل مفهوم خانه و موبایل را تغییر می دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴:۰۰

     به گزارش عصر ساختمان «پایپرجافرای» از موسسه پژوهشی Gene Munster اخیراً با پرده‌برداری از پروژه هدست واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده(VR/AR) اپل اعلام کرد که این کمپانی می‌داند که قرار است در دنیا چه اتفاقی بیفتد.آیفون موجود با تغییرات بزرگ روی بدن و احتمالاً روی صورت ما متصل به ده‌ها سنسور پوشیدنی و دوربین و تصاویر هولوگرافیک قرار می‌گیرد.

    اما هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده چیست؟واقعیت مجازی یا Virtual Reality هدست نصب‌شده روی صورت است که راهگشای جدید ورود ما به دنیای مجازی تلقی می‌شود و از طریق آن می‌توانیم اشیاء و آبجکت های تعریف‌شده را ببینیم.

    اما واقعیت افزوده یا Augmented Reality همان هدست واقعیت مجازی است با این تفاوت که دنیای اشیاء جدید را وارد محیط اطراف ما می‌کند و این پروژه‌ای است که مایکروسافت با هولولنز خود آن را دنبال می‌کند.

    تصور کنید یک آشپزخانه لخت و بدون وسیله دارید. با زدن هدست واقعیت مجازی می‌توانید اشیاء جدید را در جای‌جای آشپزخانه تصور کنید. اما اگر بتوانید این اشیاء را خودتان بسازید، به آن واقعیت افزوده/ AR می‌گویند. مثلاً برای آشپزخانه خود یخچال بسازید(با برنامه‌ای شبیه ماین کرافت)، اجاق‌گاز بسازید و ... و سپس با آن زندگی کنید.

    این چیزی است که در ذهن مبتکران AR/VR است و البته هرچند اپل دیرتر از سایرین به فکر آن افتاده است اما قصد دارد با کنار گذاشتن آیفون در سال‌های آینده، آن را روی صورت کاربران خود بیاورد، کاری که گوگل با عینک خود شروع کرد اما بد دلایل متعدد به‌خصوص بحث حریم شخصی، گسترش نیافت.

    بنابراین اپل نیز درک کرده است که گوشی‌های هوشمند امروزی به تاریخ سپرده می‌شوند و آنچه جایگزین می‌شود با قرار گرفتن روی بدن انسان، جزئی از ما شده و دنیای فناوری را وارد فاز جدیدی از تحول می‌کند.

    هم انسان‌ها و هم دنیای انسان‌ها با AR/VR کاملاً تغییر خواهد کرد و به‌جای خرید اشیاء آن را به‌صورت مجازی در خانه‌های خود تعریف می‌کنیم، تا آن زمان مفهوم خانه نیز شاید تغییر کند،طوری که در خانه هستید اما مشغول رانندگی می‌شوید، به دوستان خود سر می‌زنید و خرید انجام می‌دهید.

    خیلی هم دور نیست: تنها 10 الی 15 سال آینده!

    منبع:خبرآنلاین

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی