مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده تام الاختیار وزیر نیرو خبر داد

درخواست ۱۰۰۰ میلیارد تومانی از دولت برای "مسکن مهر"

عصر ساختمان- نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: در حال آماده‌سازی مصوبه ای برای ارسال به هیئت دولت برای تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل زیرساختهای مسکن مهر در سال ۹۶ هستیم.

درخواست ۱۰۰۰ میلیارد تومانی از دولت برای "مسکن مهر"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمدرضا امیرکمالی نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر در خصوص آخرین وضعیت تأمین زیرساخت‌های آب، برق و فاضلاب پروژه های مسکن مهر اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به منابعی که دولت یازدهم در سال 95 به صورت اسناد خزانه به میزان 800 میلیارد تومان در اختیار پروژه ها گذاشت، پروژه ها دارای یک تحرک مناسبی شدند، هم به پیمانکاران قسمتی از دیونشان داده شد و هم اینکه امکان اجرای پروژه ها و امکان ادامه فعالیت هایی که وجود داشت بیشتر شد.

    وی افزود: در کل کشور بالغ بر یک میلیون و 150 هزار واحد مسکن مهر غیرخود مالک داریم که دولت محترم تعهد تأمین زیرساختهای آب و برق و فاضلاب را برعهده داشت که در همین راستا تا به حال خدمات خوبی ارائه شده و بر اساس آخرین برنامه ریزی و جلساتی که در ریاست جمهوری داشتیم، قرار شد ما اولویت‌هایمان را برای ارائه خدمات در این بخش تعیین کنیم.

    * 1000 میلیارد تومان برای ارائه خدمات پایدار به مسکن مهری‌ها

    نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر با بیان اینکه "اولویت های ما در سه بخش تعیین شده"، گفت: بر اساس شرایطی که وجود دارد و با تعامل و هماهنگی بسیار خوبی که بین وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی وجود دارد، قرار شد بر اساس مصوبه ای که در حال آماده سازی برای ارسال به هیئت دولت است، به منظور تأمین زیرساختها برای سال جاری حدود 1000 میلیارد تومان منابع در اختیار وزارت نیرو و دستگاههایی که در مجموعه تأمین زیرساختهای آب و برق و فاضلاب در کل کشور فعال هستند، قرار بگیرد که امیدواریم دولت محترم هم با تمامی تنگاهای مالی که دارد، بتواند در این بخش برای تأمین منابع مالی مورد نیاز کمک کند.

    وی ادامه داد: در صورتی که این 1000 میلیارد تومان در اختیار ما قرار بگیرد، می توانیم هم خدمات پایدار ارائه دهیم و هم بعضی از پروژه هایی که نیاز به شبکه گذاری آب و برق و فاضلاب و یا نیاز به کنتورگذاری دارند، خدمات مورد نیاز آنها تکمیل شود.

    * احتمال توقف تأمین زیرساختهای مسکن مهر

    امیرکمالی با بیان اینکه "برآوردی که برای ارائه خدمات پایدار در کل پروژه های مسکن مهر وجود دارد در حال حاضر 4 هزار میلیارد تومان است"، گفت: اما اگر همین 1000 میلیارد تومان را هم در اختیار وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی قرار دهند، این قطاری که دولت از سال 95 به حرکت درآورده و دارد مسیر خوبی را هم طی می کند، توقف نمی کند.

    وی افزود: در کل مجموعه پروژه های مسکن مهر واحدهایی هستند که هنوز انشعاب برایشان دایر نشده اما بعضا آمادگی نصب انشعاب در آنها وجود دارد، بعضی ها هنوز ساختمان تکمیل نشده، بعضی ها کنتور ندارند و بعضی ها شبکه ندارند؛ که این موارد همه به تفکیک در هر استانی و در هر پروژه ای شناسایی شده که امیدواریم با منابع 1000 میلیارد تومانی که در اختیار قرار بگیرد بتوانیم این پروژه ها را تکمیل کنیم.

    این مقام مسئول تصریح کرد: معاون اول ریاست جمهوری شخصاً پیگیری هایی در این زمینه دارد و جلساتی با حضور ایشان در این زمینه برگزار شده است.

    * چه تعداد واحد مسکن مهر برق ندارند؟

    نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر در پاسخ به اینکه "از مجموع یک میلیون و 150 هزار واحد مسکن مهر، چه تعداد انشعاب ندارند؟"، گفت: در بخش برق 288 هزار واحد وجود دارد که هنوز کنتور یا انشعاب برایشان دایر نشده است، در این بین هنوز بخش ساختمانی حدود 127 هزار تا 128 هزار واحد تکمیل نشده و شکبه هم ندارند؛ در برخی واحدها هم ساختمان ها تکمیل شده اما متقاضی ندارد، بعضی واحدها هم تکمیل شده اما مردم باید بیایند در این واحدها ساکن شوند تا ما بتوانیم برای آنها کنتور دایر کنیم.

    وی افزود: مثلا 65 هزار واحد هستند که شبکه دارند ولی کنتور ندارند، بایستی مردم متقاضی باشند و هزینه های حق انشعاب را پرداخت کنند، بروند ساکن شوند تا ما بتوانیم انشعاب را برایشان دایر کنیم.

    * چه تعداد واحد مسکن مهر انشعاب آب و فاضلاب ندارند؟

    این مقام مسئول در خصوص میزان انشعابهای ایجاد شده در بخش آب و فاضلاب گفت: در بخش آب 340 هزار واحد هست که تا امروز هنوز برای آنها خدماتی داده نشده است؛ از این تعداد در 90 هزار واحد، ساختمان تکمیل شده و شبکه هم داریم اما متقاضی نداریم، در واقع کسی مراجعه نکرده تا سکونت کند و تقاضای کنتور دهد.

    وی ادامه داد: از این 340 هزار واحد، 104 هزار واحد هنوز نه ساختمان دارند و نه شبکه؛ در 20 هزار واحد نیز ساختمان تکمیل شده اما شبکه ندارند که باید برویم اینها را تکمیل کنیم که تکمیل شبکه های آب و فاضلاب نیاز به تخصیص منابع مالی دارد و امیدواریم با تخصیص 1000 میلیارد تومان درخواستی برای سال 96 این بخش ها تکمیل شوند.

    امیرکمالی خاطرنشان کرد: در بخش فاضلاب 352 هزار واحد هست که هنوز از فاضلاب بهره مند نیستند، از این تعداد 120 هزار واحد هستند که ساختمان آنها هنوز تکمیل نشده است و شبکه هم ندارند؛ همچنین 78 هزار واحد داریم که ساختمان تکمیل شده و در بخش فاضلاب شبکه هم دارند، اما متقاضی باید بیاید حق و حقوق انشعاب را پرداخت کند تا ما برایشان انشعاب دایر کنیم.

    * کاستی های خودشان را به گردن وزارت نیرو می اندازند

    نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر در پاسخ به اینکه "عنوان می شود در پرند و پردیس 20 تا 30 هزار واحد تکمیل و افتتاح شده اما چون انشعاب آب و فاضلاب ندارند نمی توانند به متقاضیان تحویل دهند، آیا این مسئله صحت دارد؟"، گفت: در پردیس بیشترین وظیفه در اجرای زیرساختها در مسئولیت شرکت عمران شهر جدید پردیس است؛ در پردیس 83 هزار واحد مسکن مهر باید ساخته شود که از این 83 هزار واحد، تأمین زیرساختهای آب و برق و فاضلاب 70 هزار واحد در تعهد شرکت عمران شهر جدید پردیس است و تنها تأمین زیرساختهای آب و فاضلاب و برق 13 هزار واحد در تعهد دولت و وزارت نیرو است.

    وی افزود: در این بخش ما فقط تأمین کننده آب به صورت کلان هستیم، یعنی تصفیه خانه را ما باید بسازیم؛ ولی همه خدمات دیگر شامل لوله گذاری ها و مابقی را باید خود شرکت عمران پردیس انجام دهد.

    امیرکمالی با بیان اینکه "در 13 هزار واحدی که مسئولیت شبکه گذاری و اجرای زیرساختها در پردیس برعهده وزارت نیرو است مشکلی نداریم"، گفت: این کسری تأمین زیرساختها که در پردیس مطرح می شود مربوط به آن 70 هزار واحدی است که مسئولیتشان با شرکت عمران پردیس است، در واقع کار بر عهده خودشان است اما کاستی ها را به گردن وزارت نیرو می اندازند.

    وی ادامه داد: در این 70 هزار واحدی که شرکت عمران پردیس به دولت اعلام کرده خودمان کارهای زیرساختی را انجام می دهیم، پولش را هم از مردم گرفته اند و اگر کسری وجود دارد باید خودشان پاسخگو باشند.

    این مقام مسئول در خصوص پروژه های مسکن مهر پرند نیز گفت: در پرند ما هیچ جایی نداریم که مردم متقاضی باشند و پروژه آماده باشد ولی ما نتوانیم خدمات ارائه دهیم؛ در پرند تمامی جاهایی که ساختمان ساخته شده، آماده تحویل به مردم است و مردم حق و حقوق قانونی انشعاب را پرداخت کنند، ما آماده واگذاری انشعاب هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی