مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران عنوان کرد

اختصاص ۸۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کلانشهرها در لایحه بودجه ۹۷

عصر ساختمان- شهردار تهران صبح امروزدر بازدید از چند پروژه عمرانی پایتخت با بیان اینکه بارها درباره مشکلاتمان از جمله عدم تامین مالی برای تکمیل پروژه‌ها صحبت کرده‌ایم، گفت: در رابطه با بودجه ۹۷ پیش‌بینی‌های نسبتا خوبی برای تهران و کلانشهرها انجام شده است که از این میان ۸۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کلانشهرها در نظر گرفته شده که ۵۰ درصد آن برای توسعه حمل و نقل عمومی است.

اختصاص ۸۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کلانشهرها در لایحه بودجه ۹۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدعلی نجفی با همراهی پیروز حناچی از پروژه پارکینگ طبقاتی نیایش بازدید کرد.

    در این بازدید که از ساعت 6:30 صبح امروز دوشنبه آغاز شد، شهردار تهران همچنین از پروژه تونل آرش – اسفندیار نیز بازدید کرد و در جریان آخرین روند ساخت و پیشرفت پروژه قرار گرفت.

    بعد از آن نجفی به تصفیه‌خانه چیتگر رفت و ضمن بازدید از این پروژه در خصوص آخرین وضعیت این تصفیه‌خانه پرس‌وجو کرد.

    محمدعلی نجفی در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌ پل‌های تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید خرازی با محور 45 متری شهید باقری نیز با بیان این که صبح امروز بازدیدی از پروژه‌ پارکینگ طبقاتی نیایش در بزرگراه آیت الله هاشمی داشتیم، گفت‌: شهرداری آماده است این پارکینگ 9 طبقه را به بخش خصوصی واگذار کنند.

    وی افزود: شهرداری آماده است این پروژه‌ نیمه تمام را به صورت مشارکتی و یا واگذاری به بخش خصوصی تحویل دهد.

    شهردار تهران در ادامه ادامه داد: باعث شعف است که با تمام مشکلات کماکان کارهای عمرانی در حال پیشرفت است و شهر همچون گذشته به کارگاه عمرانی تبدیل شده است و شرکت‌های طرف قرارداد با قدرت و علاقه‌مندی زیاد مسائل را دنبال می‌کنند تا مردم تهران آنطور که حقشان است بتوانند از شهر بهره بیشتر ببرند.

    نجفی با اشاره به بازدید صبح امروزش با بیان اینکه در پارکینگ نیایش کار خوبی صورت گرفت گفت: این پارکینگ اولین ساخت و ساز است که به جای اینکه فونداسیون از پایین به بالا برود، مهندسان ما کار را از بالا شروع کرده و به پایین رسیده‌اند که تجربه جدید تیم مهندسی شهرداری است.

    وی با بیان اینکه اعلام می‌کنم شهرداری تهران آمادگی کامل دارد که پروژه پارکینگ نیایش را صورت مشارکتی و یا واگذاری به بخش خصوصی تحویل دهد، گفت: همچنین پیشنهاد شد که پارکینگ طبقاتی در پایین دریاچه چیتگر ساخته شود چراکه متاسفانه شاهدیم در شمال دریاچه بدسلیقگی به خرج داده و پارکینگی ساخته‌اند که علاوه بر آنکه بر روی ارتفاع است باعث کور شدن دید دریاچه شده است که باید بگویم در پروژه‌هایمان دقیق‌تر عمل کنیم.

    شهردار تهران با بیان اینکه تهران حرکت دارد و زندگی در آن جریان دارد، تصریح کرد: تهران به دلیل تجارب متعددی که در حوزه‌های مختلف دارد نقش اساسی در توسعه کشور ایفا می‌کند و امیدوارم دست به دست هم دهیم تا به یک شهر نمونه در منطقه تبدیل شویم.

    نجفی با بیان اینکه تیم شهرداری و شورای شهر تهران با همکاری یکدیگر تلاش می‌کنند تا در دو هفته آینده اصلاحیه بودجه 96 را انجام دهند، گفت: در میان 8000 میلیارد اوراق مشارکتی که برای کلانشهرها در نظر گرفته شده 4000 میلیارد تومان آن برای پروژه‌های ریلی اختصاص داده شده است و همچنین تبصره‌ای درخصوص محدوده اجرای طرح LEZ در هیات دولت به تصویب رسیده که براساس این لایحه دولت جدولی را برای استفاده از صندوق توسعه ملی پیشنهاد داده است و براساس این جدول 2 میلیارد تومان به بحث محیط زیست و آلودگی هوا و پسماند اختصاص داده شده است که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

    وی همچنین با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه 350 میلیون دلار برای حمل و نقل ریلی در نظر گرفته است، ادامه داد: همچنین 100 میلیون دلار برای حمل و نقل ریلی شهری و 100 میلیون دلار نیز برای بافت فرسوده در نظر گرفته شده است که البته این میزان در نظر گرفته شده برای بافت فرسوده کافی نیست.

    شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه دو سه پیشنهاد نیز به صورت خاص در خصوص تهران داریم که به نمایندگان مجلس ارائه شده است، گفت: همچنین جا دارد من از پیمانکار پروژه‌هایمان یعنی قرارداد خاتم الانبیا تشکر کنم چرا که این شرکت پر پتانسیل و خوب است و جزو سرمایه‌های کشور محسوب می‌شود که از آنها بسیار متشکرم که با وجود طلب‌های زیادی که از شهرداری دارند کار را تعطیل نکردند و امیدواریم بتوانیم خدمات آنها را جبران کنیم و من به عنوان شهروند و شهردار تهران از آنها تشکر می‌کنم.

    به گزارش ایسنا، علی اعطا سخنگوی شورای شهر و مصطفی سلیمی شهردار منطقه سه نیز وی را در این بازدید همراهی کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار