مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت بزرگترین بندر اقیانوسی کشور با توان مهندسان ایرانی

عصر ساختمان- بزرگترین بندر اقیانوسی کشور با ظرفیت ۸.۵ میلیون تن جابه جایی به دست مهندسان ایرانی فردا با حضور رییس جمهور و مقامات عالی ۱۳ کشور دنیا به بهره برداری می رسد.

ساخت بزرگترین بندر اقیانوسی کشور با توان مهندسان ایرانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهمترین رویداد عرصه دریایی و بندری کشور فردا با حضور رییس جمهور و مقامات عالی 13 کشور در دنیا به بهره برداری می رسد.

    بر اساس این گزارش بندر شهید بهشتی استان سیستان و بلوچستان در منطقه چابهار با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد دلار فردار آغاز به کار می کند با عملیاتی شدن ساخت این بندر اقتصاد منطقه رونق چشم گیری پیدا می کند.
    ساخت کارخانجات فرآوری کالا و محصولات با افتتاح بندر شهید بهشتی

    بندر شهید بهشتی به عنوان محور توسعه شرق کشور نامیده می شود به طوری که آقایی مدیر کل بنادر استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم تجارت دریایی کشور با افتتاح بندر چابهار دو برابر می شود، گفت: با ساخت بندر چابهار کارخانجات بسیار مهمی از جمله فرآوری محصولات ایجاد می شود به طوری که هم اکنون، زیر ساخت های این کارخانجات آماده شده است.
    وی تصریح کرد: بندر چابهار موقعیت مناسبی برای حمل و نقل، ترانزیت، ترانشیب کالا دارد و بهترین و کم هزینه ترین مسیر ترانزیت به کشور های آسیای میانه و افغانستان به شمار می رود.

    براساس این گزارش، ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار پس از افتتاح فاز نخست آن دو و نیم برابر معادل 8 و نیم میلیون تن خواهد رسید. ازجمله مزایای بندر چابهار می توان به بزرگترین بندر اقیانوسیه کشور و نزدیکی آن به منطقه آزاد تجاری چابهار اشاره کرد و پهلوگیری بزرگترین کشتی ها با آبخور 16.5 متر و نیز داشتن موقعیت ممتاز جغرافیایی مناسب برای ترانزیت کالا به کشورهای آسیایی میانه از دیگر مزایا و ویژگی های این بندر اقیانوسی به شمار می رود.

    در ادامه اشرفی مسوول برنامه ریزی و کنترل پروژه بندر شهید بهشتی چابهار در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  با بیان اینکه تمامی پروژه بندر شهید بهشتی به صورت EPS اجرا شده است، تصریح کرد: تمامی مراحل ساخت این بندر توسط مهندسان ایرانی انجام شده است و در این بندر موج شکنی به طول هزار و 470 متر احداث شده است.
    گفتنی است برای ساخت این بندر یک هزار نیروی متخصص و استفاده از 150 دستگاه جرثقیل 50 تا 260 تنی استفاده شده است.

    گفتنی است، با ساخت این بندر شرایط و مشکلات اقتصادی موجود در استان سیستان و بلوچستان بر طرف می شود و تولید ناخالصی و تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای همسایه چندین برابر می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو