مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در افغانستان

عصر ساختمان- افغانستان نخستین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۲۰ مگاوات را به منظور تامین تقاضای رو به رشد برای انرژی احداث خواهد کرد.

ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی در افغانستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، این پروژه که در کابل - پایتخت افغانستان- ساخته خواهد شد، از سوی بانک توسعه آسیایی (ADB) تامین مالی می شود و این بانک 45 میلیون دلار فراهم خواهد کرد.

    اکلیل حکیمی، وزیر دارایی افغانستان گفت: با توجه به 300 روز آفتابی در سال و نور آفتاب رایگان برای تولید نیروی خورشیدی، افغانستان یک کشور جذاب برای اجرای پروژه های خورشیدی خواهد بود.

    کاهش سریع هزینه تجهیزات خورشیدی، بازارهای جدیدی را در کشورهای در حال توسعه برای این فناوری گشوده است. تا چندی قبل، انرژی خورشیدی شیوه گرانی برای تولید برق بود اما آمار بلومبرگ نیو انرژی فاینانس نشان می دهد قیمتهای پنلهای خورشیدی در پنج سال گذشته 62 درصد کاهش پیدا کرده است.

    پنلهای فوتوولتائیک اکنون به عنوان یک شیوه مقرون به صرفه برای برق رسانی به مناطقی که شبکه های نیروی بی ثبات دارند یا اصلا به برق دسترسی دارند، به خصوص در مناطق در حال توسعه مانند افغانستان و جنوب صحرای آفریقا مورد استفاده قرار می گیرد.

    افغانستان عمده برق مورد نیاز خود را وارد می کند. مجموع تقاضای این کشور حدود 3 گیگاوات است در حالیکه تولید داخلی به 300 مگاوات می رسد.

    اگرچه جامعه بین المللی میلیاردها دلار در بخش انرژی افغانستان سرمایه گذاری کرده اما این کشور با کمبود قابل توجهی مواجه است. تنها 32 درصد از بیش از 30 میلیون جمعیت افغانستان به شبکه برق این کشور متصل هستند.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات افغانی اظهار کرده اند که این پروژه خورشیدی باید 18 ماه پس از امضای قرارداد ساخته شود و این نیروگاه خورشیدی بخشی از برق مورد نیاز کابل و همچنین ولایت شرقی ننگرهار و لغمان را تامین خواهد کرد.

    پیش از این یک شرکت هندی ساخت یک نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی را که بودجه آن توسط آژانس توسعه بین الملل آمریکا تامین می شود در شهر قندهار در سپتامبر آغاز کرد اما نیروگاه خورشیدی کابل، بزرگترین نیروگاه خورشیدی خواهد بود که در افغانستان ساخته می شود.

    نیروگاه خورشیدی کابل در نخستین سال تکمیل ساختش حداقل 43 هزار مگاوات ساعت نیرو تولید خواهد کرد و از انتشار معادل 13 هزار تن دی اکسید کربن جلوگیری می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو