مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰۷ میلیون هکتار از اراضی کشور در بانک اطلاعات زمین جانمایی شد

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: ۱۰۷ میلیون هکتار از اراضی کشور در سامانه بانک اطلاعات جامع زمین جانمایی و برای حدود ۲۸ میلیون هکتار از اراضی ملی سند تک‌ برگ صادر شده است.

۱۰۷ میلیون هکتار از اراضی کشور در بانک اطلاعات زمین جانمایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، اکرم توفیقی یکشنبه شب در نشست هم‌ اندیشی پروژه کاداستر (نقشه برداری ثبتی) اراضی ملی جنوب کرمان افزود: 10 درصد از اراضی ملی با سند تک‌ برگ، متعلق به منطقه جنوب کرمان است و 147 میلیون هکتار از اراضی ملی کشور زیرپوشش سازمان جنگلها قرار دارد.

    وی با بیان اینکه رفع تداخل اراضی ملی و موات به عهده سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری است گفت: در مناطق بیابانی و کویری کشور بیش از 6 میلیون هکتار از اسناد اراضی تداخل دارند و تاکنون نسبت به سه میلیون هکتار نیز رفع تداخل صورت گرفته است بر همین اساس با جدیت در این زمینه عمل می‌ کنیم و تمام توان خود را به کار می‌ گیریم.
    مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری بیان کرد: کاداستر مقوله‌ ای پویاست که بر دقت لازم برای تهیه نقشه ‌ها تأکید می کند.
    وی ادامه داد: به دلیل مسائل حقوقی و فعالیتهای توسعه‌ ای در عرصه‌ ها همواره در زمینه کاداستر با پویایی مواجه می‌ شویم لذا باید تمام توان خود را برای افزایش دقت در امور اطلاعاتی به کار گیریم تا در سالهای آینده از بروز خطا و تداخل اراضی جلوگیری شود.
    وی اقتدار سازمان جنگلها در عرصه و محاکم قضایی را منوط به تشخیص درست در زمینه اراضی ملی و مستثنیات دانست و گفت: ما در راستای اجرای قوانین و مقررات مربوطه وظیفه تشخیص اراضی ملی و تفکیک مستثنیات را بر عهده داریم، بنابراین به همان اندازه که حفاظت از اراضی ملی دارای اهمیت است، نسبت به حقوق مردم نیز حساسیت ویژه‌ داریم.
    وی خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته 12 گردهمایی معاونت حفاظت هر سه ماه یکبار برگزار شده که در تمام آنها جنوب کرمان به عنوان یکی از مجموعه ‌های برتر و شاخص مطرح بوده است.
    توفیقی گفت: هماهنگی و انسجام بسیار خوبی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان شاهد هستیم که منجر به موفقیتهای چشمگیری در طرحهای هفت، حامی و یک بزرگتر از چهار شده است.
    وی افزود: ابتکار تشکیل کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌ های منابع طبیعی جنوب کرمان همواره یکی از ایده‌ های بلند پروازانه سازمان جنگلها بوده که نتایج آن در این منطقه به خوبی ملموس است، بنابراین باید چنین امری در سازمان مطرح و به سایر اداره ‌های کل منابع طبیعی کشور تعمیم پیدا کند.
    مدیرکل دفتر ممیزی و حدنگاری اراضی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: وظیفه سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری تثبیت مالکیت، حفظ، احیا، توسعه و بهره‌ برداری است.
    وی گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در راستای راه‌‌ ‌اندازی بانک جامع اطلاعات زمین پیشتاز بوده و کار خود را در این زمینه به پایان رسانیده است.
    وی ادامه داد: با راه‌ اندازی این بانک مجموعه‌ ای از اطلاعات در اختیار این سازمان قرار گرفته است و دیگر نیاز به مکاتبه با استانها نیست.
    مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و 850 هزار هکتار است که 85 درصد آن دولتی است.
    وسعت جنگل های جنوب کرمان 480 هزار هکتار و وسعت مراتع هم بالغ بر یک میلیون و 918 هکتار که از این نظر رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار