مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسئول عنوان کرد؛

هشدار درباره تغییر کاربری اراضی کشاورزی در تهران

عصر ساختمان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه سبزی و صیفی آلوده در این استان تولید نمی شود گفت: انگیزه برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی طی سالهای اخیر شدت گرفته است.

هشدار درباره تغییر کاربری اراضی کشاورزی در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، علی اشرف منصوری در همایش بین‌المللی محصولات گلخانه، تولید و اشتغال پایدار با بیان اینکه میانگین بارندگی در استان تهران کمتر از متوسط بارندگی کشوری و حدود 220 میلیمتر است اظهار داشت: 1.2 درصد اراضی کشاورزی کشور در تهران و سهم این استان در تولید محصولات کشاورزی کشور 5.5 درصد است.

    وی با بیان اینکه در استان تهران با مشکلاتی از قبیل خشکسالی، سرما زدگی، تغییر اراضی کشاورزی و غیره مواجه هستیم گفت: تغییر کاربری اراضی طی سالهای اخیر شدت گرفته و برای مقابله با این مسئله باید تولید را اقتصادی کنیم و گلخانه ها را توسعه بخشیم. ضمن اینکه خرده مالکی و نیاز به اشتغال از جمله مسائلی است که ما در حوزه اجتماعی با آن برخورد داریم.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به اینکه میزان آب های نامتعارف در استان تهران بالاست تأکید کرد: تصفیه خانه هایی که در ورودی این استان باید تشکیل می شد، هنوز ایجاد نشده و سرعت اجرای این کار باید شدت بگیرد.

    منصوری با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی قصد دارد تا افق 1404 سطح گلخانه های کشور را به حدود 48 هزار هکتار برساند، تصریح کرد: افزایش بازار پسندی، توجه به صادرات، افزایش تولید در واحد سطح و اقتصادی کردن تولید از جمله اهدافی است که ما در این زمینه دنبال می کنیم ضمن اینکه هزینه تولید در گلخانه 35 درصد از فضای آزاد کمتر است و احداث گلخانه ها می تواند تولید را اقتصادی کند و مانع تغییر کاربری اراضی کشاورزی شود.

    این مقام مسئول با اشاره به ایجاد دو مرکز توسعه صادرات محصولات کشاورزی و باغی در استان تهران اظهار داشت: پایانه صادراتی گل و گیاه که عملیات احداث آن از حدود 13 سال پیش شروع شده بود با تأمین مالی که انجام شده بود فعالیت خود را به صورت محدود از هفته گذشته آغاز کرد و امیدوار هستیم روند عادی فعالیت خود را طی روزهای عادی از سر بگیرد. همچنین در شهرستان پیشوا پایانه صادراتی دیگری در حال احداث است که متأسفانه سرعت پیشرفت پروژه مناسب نیست و در صورت ادامه این روند از سرمایه گذاران دیگر برای انجام این پروژه دعوت به عمل خواهد آمد.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه برای توسعه گلخانه ها جلسات هفتگی را در این سازمان تشکیل می دهیم تا مشکلات پیش روی حوزه گلخانه ها برطرف شود گفت: با  سازمان محیط زیست نیز هماهنگ شده که مشکلی پیش روی گلخانه ها ایجاد نشود.

    منصوری در بخش دیگری از سخنان خود درباره آلودگی سبزی و صیفی تولیدی در استان تهران نیز اظهار داشت: سبزی و صیفی تولیدی در استان تهران آلوده نیست و هر چه در این استان تولید می شود با آب سالم است. در صورتی که همکاران ما با چنین مسئله ای برخورد کنند حتماً آن واحد تولیدی قلع و قمع می شود.

    وی تصریح کرد: طی 3- 4 سال اخیر حدود 470 هکتار سبزی و صیفی با آب آلوده در استان تهران تولید می شد که در حال حاضر این رقم به صفر رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی