مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان خبر داد

دستور آخوندی برای تهیه گزارش بررسی هزینه گران اوراق مسکن

عصر ساختمان- دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با تأکید بر اینکه نرخ سود تسهیلات اوراق حق تقدم مسکن بالاست، گفت: وزیر راه و شهرسازی از بانک مسکن و انبوه‌سازان خواست تا گزارشی از جزئیات اوراق مسکن ارائه کنند تا در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

دستور آخوندی برای تهیه گزارش بررسی هزینه گران اوراق مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، فرشید پورحاجت  با اشاره به اینکه اواخر هفته گذشته جلسه‌ای با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل بانک مسکن و انبوه‌سازان برگزار شد، گفت: در این جلسه که با حضور انبوه‌سازان، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک مسکن به ریاست آخوندی برگزار شد به نحوی می خواست بخش خصوصی به کمک سیاست‌های دولت در بخش مسکن آمده و آنرا اجرایی کند.

    وی با تأکید بر اینکه در این جلسه مقرر شد تا کارگروهی با محوریت دستگاه‌های متولی برای احیاء‌بافت فرسوده تشکیل شود، گفت: در این جلسه آخوندی بر اصلاح قانون پیش فروش ساختمان تأکید داشت و اعلام کرد کارگروهی در این خصوص تشکیل شود تا لایحه پیش‌فروش مسکن به مجلس ارائه شود.

    پورحاجت ادامه داد: این لایحه کاملاً جدید است و دیگر آن مشکلاتی که در قانون فعلی وجود دارد را نخواهد داشت.

    به گفته وی، قانون فعلی پیش فروش ساختمان قابلیت اجرا نداشت و مشکلات عدیده‌ای برای مردم و تولیدکنندگان در پی داشته است.

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شد که هزینه اوراق خرید مسکن (اوراق حق تقدم) برای مردم بالا است، گفت: هزینه و فرایند اوراق حق تقدم هم برای خرید و هم برای تولید مسکن بالاست.

    پورحاجت افزود: همین موارد باعث شد تا آخوندی از مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره بانک مسکن و همینطور کانون سراسری انبوه‌سازان بخواهد گزارشی جامع در این خصوص تهیه شود که آیا هزینه و فرایند اوراق مسکن بالاست یا خیر؟

    وی ادامه داد: به هر حال نرخ سود تسهیلات اوراق حق تقدم به صورت اسمی در حال حاضر 17.5 درصد است، اما ما معتقد هستیم که نرخ سود تسهیلات اوراق بیش از این عدد است.

    به گفته وی، قرار بر این است که تا یک هفته آینده این گزارش نهایی و تقدیم آخوندی وزیر راه و شهرسازی شود.

    پورحاجت تأکید کرد: به هر حال اگر قرار است مردم و متقاضیان مسکن وارد بازار شوند و تولیدکنندگان نیز از تسهیلات مسکن به راحتی استفاده کنند، باید تسهیلات ارزان دراختیار آنها گذاشته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو