مدیران خودروعصر اعتبار

تحولی به نام رادیاتور قرنیزی

گرمایی به وسعت یک خانه

عصر ساختمان- سیستم گرمایش از کف نیز با وجود اینکه مشکلات رادیاتور های شوفاژ را ندارد، اما به علت دسترسی سخت به هنگام تعمیر آن، همچنین پاسخ بسیار کند سیستم گرمایش از کف به هنگام روشن و خاموش شدن و متصاعد نمودن گرد و غبار و کرک های روی کف به سمت بالا معایب زیادی را به همراه دارد.

گرمایی به وسعت یک خانه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، رادیاتورهای قرنیزی جایگزین بسیار مناسبی برای رادیاتورهای شوفاژ و گرمایش از کف هستند. همواره رادیاتورهای دیواری به دلیل سادگی نصب و هزینه کم به عنوان یک سیستم گرمایشی رایج در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گرفتند، اما اشکال بزرگ این سیستم گرمایشی عدم همخوانی رادیاتورها با دکوراسیون های متنوع امروزی و اشغال فضای با ارزش اتاق ها توسط این رادیاتورها است. این رادیاتور ها می توانند با انرژی های تجدیدپذیر نظیر انرژی خورشیدی (آبگرمکن های خورشیدی ) کار کنند. استفاده از انرژی گرمائی منابع انرژی تجدیدپذیر نظیر انرژی زمین گرمائی، پمپ های حرارتی خورشیدی و آبگرمکن های خورشیدی نیازمند استفاده از رادیاتورهای با سطح حرارتی بزرگ می باشد رادیاتورهای قرنیزی به نحوی طراحی شده اند که بتوانند با این منابع انرژی در بهترین نقطه راندمان کار کنند.
    رادیاتورهای قرنیزی با ارتفاع 15 cm با افزایش بیشتر سطح تبادل حرارتی امکان استفاده از انرژی های تجدیدپذیر با دمای پائین را در منزل شما نیز فراهم می آورد که این روش برای مناطق سردسیر و کم آفتاب بسیار مناسب است.
    به همین منظور سیستم گرمایش از طریق قرنیز دیوار سیستمی است که سادگی و قابلیت کنترل سریع رادیاتورهای دیواری را با راحتی و پخش یکنواخت گرمای اتاق توسط سیستم گرمایش از کف در یک سیستم فراهم آورده و معایب هر دو سیستم را رفع کرده است.
    نحوه عملکرد رادیاتور قرنیزی بدین صورت است که آبگرم مورد نیاز سیستم از یک دیگ که در موتورخانه ساختمان قرار دارد یا پکیج تامین می گردد. دیگ نیز بوسیله گاز یا گازوییل و یا الکتریسیته گرم می شود. آب گرم شده به وسیله یک پمپ در سیستم لوله کشی که در قرنیز ها قرار دارند، فرستاده می شود. گرما به هوای اتاق منتقل می شود و دوباره آب در گردش که سرد شده است، پایین آمده و از طریق لوله ها به موتورخانه بر می گردد. در نتیجه رادیاتور های قرنیزی دوباره به وسیله آبگرم تغذیه می شود و فرایند گرمایش تکرار می گردد. لوله های آبگرم موجود در رادیاتور قرنیزی که خود نوعی از انواع رادیاتور تزئینی است معمولا از جنس آلومینیوم هستند که باعث می شود گرما به سرعت از آب گرم موجود در لوله ها به هوای اتاق منتقل و  در محیط اتاق پخش گردد.
    عملکرد دیگ یا پکیج وابسته به ترموستات موجود در اتاقی که گرم می شود است. هنگامی که ترموستات عمل کند و گرمای بیشتری مورد نیاز باشد، یک سیگنال به موتورخانه فرستاده می شود که آب موجود در دیگ بیشتر گرم شود یعنی دمای آب موجود در دیگ بیشتر شود.هم چنین پمپ جهت فرستادن آب بیشتر به مکانی که مورد نیاز است فعال می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار