مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه:

تدوین سند ملی سیاست های شهری در دستور است

عصر ساختمان- معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی بازنگری در محتوای طرح های توسعه شهری را ضروری دانست و گفت: تدوین سند ملی سیاست های شهری یکی از مهمترین اولویت های وزارتخانه است.

تدوین سند ملی سیاست های شهری در دستور است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایران آنلاین ، «محمدسعید ایزدی» عصر سه شنبه در چهاردهمین آیین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی افزود: نبود سند ملی سیاست های شهری مسائل و مشکلات زیادی را در مدیریت شهری به وجود آورده؛ در حالی که این سند در بسیاری از کشورهای فقیر اجرا شده است.
    وی گفت: در این سند به همه مسائل شهری مانند حمل و نقل، مسکن، وضعیت زمین و روند بازآفرینی شهری توجه می شود تا کیفیت زندگی را در شهرهای کشور ارتقا بخشیم.
    وی بازنگری در محتوای طرح های توسعه شهری را خواستار شد و گفت: با آسیب شناسی طرح های گذشته و برقراری ارتباط نزدیک با جامعه دانشگاهی و استادان شهرسازی می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.
    ایزدی اضافه کرد: ایجاد شبکه همکاری با شهرداری و شورای اسلامی از اولویت های ما در حوزه شهرسازی به شمار می رود و خوشبختانه در شهر تهران این تعامل بخوبی برقرار شده است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تلاش ما در چهار سال گذشته ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بود و برای رسیدن به سند ملی بازآفرینی شهری، ستاد ملی بازآفرینی شهری تشکیل شد و برنامه های مهمی نیز در این زمینه به اجرا درآمد.
    ** فقدان ضوابط بلندمرتبه سازی
    در ادامه این مراسم رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت مگامال ها و مراکز تجاری در مناطق مختلف شهر تهران یک تهدید بزرگ محسوب می شود؛ زیرا با وجود این مراکز تجاری، زندگی شهروندان در حاشیه این مراکز و اماکن تهدید می شود و آرامش و آسایش آنها به خطر می افتد.
    «محمد سالاری» افزود: هنوز ضوابط بلندمرتبه سازی در شهر تهران وجود ندارد و از این رو، شهرداری ها توانستند براحتی برای کسب درآمدهای بیشتر در مناطق مختلف شهری تراکم فروشی کنند.
    سالاری ادامه داد: فروش شهر برای اجرای طرح های غیرضروری شهری تاکنون نتیجه ای در بر نداشته و مشکلات زیادی در تراکم و مسائل زیست محیطی در شهر تهران ایجاد شده است.
    به گفته وی، امروز مهم ترین مساله ما در تهران ایجاد اتوبان و بزرگراه نیست؛ بلکه صیانت از اماکن مهم شهری در مقیاس جهانی، اصلی ترین وظیفه در حوزه شهری است.
    چهاردهمین آیین بزرگداشت روز جهانی شهرسازی با شعار «شهرسازی، سلامت عمومی و اعتلای زندگی» برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو