مدیران خودروعصر اعتبار

عضو انجمن صنفی شیرآلات در گفت و گو با عصر ساختمان:

واردات شیرآلات توجیه اقتصادی ندارد/ارزان بودن آب ،مهم ترین دلیل کم آبی تهران است

عصر ساختمان- برای کاهش مصرف آب ، خروجی شیرها را کاهش داده و تغییراتی در ساخت شیرها ایجاد کردیم اما این ها مشکلی را حل نمی کند. زیرا فقط ۸ درصد آب تهران در بخش شرب استفاده و باقی آن در بخش کشاورزی مصرف می شود.

واردات شیرآلات توجیه اقتصادی ندارد/ارزان بودن آب ،مهم ترین دلیل کم آبی تهران است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶:۰۰

    کامران موثقی، مدیرعامل شرکت شیرالات شیبه هفته گذشته با حضور در دفتر پایگاه خبری عصر ساختمان به سوالات خبرنگار ما در خصوص وضعیت تولید و بازار شیرآلات توضیحاتی ارایه داد. کاهش کیفیت شیرآلات به دلیل تولید زیرپله ای و کاهش نظارت ها از جمله مسائلی بود که وی به آن ها اشاره کرد. در بخش دوم گفت و گو، وی در خصوص خدمات پس از فروش و مشکلات کم آبی در تهران صحبت کرد.
    موثقی با اشاره به این که شرکت شیبه برای  خدمات پس از فروش اهمیت بسیاری قایل است؛ گفت: چند روز پیش در سازمان مدیریت و برنامه ریزی حضور داشتم که لیستی از قیمت کالاهای مختلف که توسط سازمان تعیین شده بود را در اختیارم گذاشتند. در این فهرست بهاء، بدون توجه به نام شرکت و برند،فقط به شکل کلی نام کالا و قیمت آن  درج می شود. در آنجا من به این موضوع اعتراض کردم و گفتم که ما به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارایه می کنیم درنتیجه قیمت ما باید با سایر برندها متفاوت باشد.
    وی ادامه داد: برخورد آن ها جالب بود و از این موضوع تعجب کردند که چطور به  شیر 200 هزار تومانی گارانتی تعلق می گیرد.باید بگویم یکسری تولیدات شرکت دارای گارانتی است.البته اسید خوردگی، نصب نامناسب و استفاده نادرست شامل این ضمانت نامه نمی شود.در مجموع در تهران و شهرستان ها  برای 60 تا 65 درصد کالاهای خود سرویس دهی لازم را انجام می دهیم.
    مدیرعامل شرکت شیبه از گرانی تبلیغات در کشور گلایه کرد و اظهار داشت: هزینه تبلیغات در کشور ما بسیار بالاست. تبلیغات در شبکه های خارجی بسیار کم هزینه تراز تبلیغ در صدا وسیماست. بزرگ ترین مشکل در این زمینه به فروشندگان کالای ما بر می گرد. آن ها اطلاعات خوبی در این باره دارند اما معمولا فقط سود خود را در نظر می گیرند.
    وی درباره میزان تعرفه های این محصول اظهار داشت:میزان تعرفه ها بر اساس وزن است و فکر می کنم اکنون میزان تعرفه  15 هزار تومان در هر کیلو باشد. بنابراین واردات شیرآلات توجیه اقتصادی ندارد. مگر این که از چین وارد شود .در این صورت هم چنانچه محصول مطابق با استانداردهای داخل  تولید شود؛ قیمت آن افزایش خواهد یافت.
    وی با اشاره به قاچاق شیرآلات گفت:بازار شیرالات هم مانند بسیاری از بازارهای دیگر از ورود کالاهای قاچاق رنج می برد.
    موثقی با بیان این که بیشترین خریداران ما سازندگان هستند؛ تصریح کرد: متاسفانه سازنده های ایرانی توجه چندانی به کیفیت شیرآلات ندارند و بیشتر به دنبال محصولات ارزان قیمت هستند.
    مدیرعامل شرکت شیبه در ادامه افزود: حدود 15 سال پیش که نصب انشعابات گاز در کشور شدت گرفت به دلیل حساس بودن آن بسیار مود توجه قرار گرفت و تمهیدات بسیاری در نظر گرفته شد تا لوله کشی گاز در ساختمان ها به بهترین شکل ممکن انجام شود. نظارت های خوبی هم در این زمینه صورت گرفت.اما در مورد آب این اتفاق نیفتاد .دلیل آن هم مجانی بودن آب در ایران است.
    وی تصریح کرد: در همه جا دنیا آب را لیتری می فروشند نه بر اساس متر مکعب.این موضوع یکی از مهم ترین دلایل کم آبی در تهران است. طی جلساتی که با شرکت آب و فاضلاب تهران داشته ایم انتظار نمی رود تابستان آینده تهران آب داشته باشد.
    وی با بیان این که ما اقداماتی در جهت کاهش مصرف انجام داده ایم؛ادامه داد: برای این منظور خروجی شیرها را کاهش داده و تغییراتی در شیرها ایجاد کردیم اما این ها مشکلی را حل نمی کند. زیرا فقط 8 درصد آب تهران در بخش شرب استفاده و باقی آن در بخش کشاورزی مصرف می شود. قطره ای کردن آب کشاورزی هم نیاز به هزینه بسیار دارد .کشاورزی که از پس هزینه های جاری تولید بر نمی آید قطعا توانایی استفاده از تکنولوژی های  روز را ندارد.
    موثقی با بیان این که اولین پیشنهاد ما افزایش قیمت آب است؛ اظهار داشت: الان راهی به جز این نیست که دستگاه های تصفیه را قوی تر کنند؛ آب شرب را لیتری کرده وآن را از کابردهای دیگر آب جدا کنند.
    وی درباره تولید شیرهای ارزان قیمت به خبرنگار عصر ساختمان گفت: برای تولید شیر ارزان قیمت، می توان سایز آن را کوچک کرد. اما این کار را تا سایز به خصوصی می توان انجام داد.زیرا فاصله دو محور شیر باید 5/15 باشد.بنابراین کوچک کردن سایز شیرآالات هم نقش چندانی در قیمت تمام شده محصول ندارد.البته بیشتر هزینه های ما هزینه های بالاسری است.
    وی خاطرنشان کرد:تصمیم داریم وارد بحث های دانش بنیان شویم و در این زمینه کارهای مختلفی را در دست اقدام داریم .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو