مدیران خودروعصر اعتبار

چرا طرح توزیع تجهیزات کاهنده مصرف آب، شکست خورد؟

عصر ساختمان- سید زاده، اجباری نبودن نصب وسایل کاهنده و قیمت این تجهیزات را عامل شکست طرح توزیع وسایل کاهنده مصرف آب معرفی کرد.

چرا طرح توزیع تجهیزات کاهنده مصرف آب، شکست خورد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی سیدزاده مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به طرح  استفاده از وسایل کاهنده مصرف آب در  شبکه اظهار کرد: اجرا شدن طرح استفاده از وسایل کاهنده مصرف آب نیازمند عزم ملی و باور به کم آبی است و اجرای آن  منوط به واقعی شدن قیمت آب و فرهنگ سازی از طریق رسانه های جمعی است.

    مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درباره سرنوشت طرح توزیع تجهیزات کاهنده مصرف آب، تصریح کرد: این طرح ماده‌ای از قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب است که براساس آن به شرکت‌های آب و فاضلاب این اجازه داده شده است تا تجهیزات کاهنده مصرف را در اختیار مشترکان متقاضی قرار دهند و هزینه‌های آن را به صورت اقساط از قبض آب آن‌ها کسر کنند.

    سیدزاده ادامه داد: بعد از آنکه این قانون ابلاغ شد، اجرای آن در دستور کار شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور قرار گرفت؛ سپس با هدف اجرای این قانون مناطقی به عنوان مناطق آزمایشی مورد نظر قرار گرفت تا رفتار مشترکان بررسی شود و در نهایت، پس از بررسی‌ها یک آسیب شناسی از این مناطق انجام شد.

    مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تشریح نتایج این آسیب شناسی، گفت: از آنجا که در قانون کلمه متقاضی ذکر شده و الزام و اجباری مطرح نشده است، نمی‌توان مشترکان را ملزم به  نصب تجهیزات  کاهنده مصرف آب کرد.

    وی با تاکید بر اینکه با قیمت‌های کنونی، مشترکان رغبتی به خرید تجهیزات کاهنده آب ندارند، گفت: در شرایطی که هزینه قبض آب مشترکان بین پنج تا 10 هزار تومان است، آن‌ها نسبت به خرید تجهیزاتی با قیمت 100 تا 150 هزار تومان اقدام نمی‌کنند، همین عوامل سبب شد استقبال چندانی از نصب چنین تجهیزاتی صورت نگیرد.

    سیدزاده ادامه داد: گرچه استقبال از این تجهیزات آنچنان که باید و شاید مطلوب نبود، اما به همه شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور ابلاغ شد که تمهیدات لازم اتخاذ شود، بطوریکه شرکتها اقدام به خرید تعدادی تجهیزات کاهنده مصرف آب کرده و در انبارها قرار داده اند تا درصورت درخواست مشترکان، نیاز آنها پاسخ داده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار