مدیران خودروعصر اعتبار

زمزمه‌های افزایش قیمت مسکن مهر به گوش می‌رسد

عصر ساختمان- همزمان با افزایش قیمت مصالح ساختمانی بسیاری از سازندگان و پیمانکاران بهانه افزایش قیمت را گرفته‌اند که این امر، احتمال گرانی مسکن مهر را به همراه دارد.

زمزمه‌های افزایش قیمت مسکن مهر به گوش می‌رسد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  مسکن مهر به عنوان بزرگترین طرح عمرانی کشور قرار بود که به عنوان سقفی برای آرزو‌های اقشار ضعیف جامعه شود، اما بعد از گذشت بیش از 10 سال نه تنها سقفی برای آنها نشد، بلکه این روز‌ها بیشتر تبدیل به کابوسی وحشتناک شده است.

    همزمان با افزایش قیمت مصالح ساختمانی بسیاری از سازندگان و پیمانکاران بهانه افزایش قیمت را گرفتند و همین بهانه تا به امروز سه بار گرانی را به همراه داشته است.
    نداشتن آب وبرق، گاز و سایر امکانات زیرساختی و روساختی از جمله مدرسه، بیمارستان، محوطه سازی تنها بخش کوچکی از مشکلات بزرگترین طرح عمرانی کشور است.
    علاوه بر مشکلات زیرساختی و روساختی پروژه‌های پردیس، مشکل معارض نیز به آنها اضافه و بسیاری از پروژه‌ها نیمه کاره رها شده است و تا زمانیکه مشکل حقوقی این پروژ‌ها حل نشود، امکان ادامه ساخت وجود ندارد.
    مسکن مهر پردیس نیازمند مدیریت هزینه‌ها است
    ایرج رهبر نایب رییس انجمن انبوه سازان استان تهران در گفتگو خبرنگار مسکن اظهار کرد:  مشکلات مسکن مهر به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ بخشی از مشکلات مربوط به آماده سازی محوطه‌ها و بخش دیگر تامین منابع مالی و افزایش قیمت است.
    وی در خصوص توپوگرافی بسیار سخت شهر پردیس گفت: توپوگرافی خشن پردیس باعث هزینه بر بودن این پروژه‌ها نسبت به سایر شهر‌ها شده، به همین منظور نیازمند بودجه بیشتر برای ادامه ساخت پروژه‌ها است.
    رهبر تصریح کرد: بزرگترین مشکل برای تامین تاسیسات زیربنایی و روبنایی کمبود بودجه است که تا به امروز چندین بار درخواست آن را به دولت ارائه کرده ایم.
    نایب رییس انجمن انبوه سازان از مدیریت هزینه‌ها در مسکن مهر خبر داد و گفت: در صورتیکه هزینه‌های پرداختی مسکن مهر را به درستی اجرا کنند، هیچ مشکلی برای هزینه‌ها ایجاد نمی‌شود.
    وی تاکید کرد: بسیاری از بودجه‌های مسکن مهر در بخش‌های مختلف که نیازمند هزینه نیست مصرف می‌شود و همین موضوع، مشکلات کمبود هزینه‌ها را چندین برابر کرده است و در صورتیکه مدیریت صحیح برای هزینه‌های مسکن مهر ایجاد نشود، دوباره امکان درخواست افزایش قیمت مسکن مهر مطرح می‌شود.
    براین اساس زمزمه‌های افزایش قیمت مسکن مهر دوباره به گوش می‌رسد و احتمال دارد این بار با این افزایش قیمت، بسیاری از متقاضیان عطای واحد‌های مسکن مهر را به لقای آن ببخشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی