مدیران خودروعصر اعتبار

شهری که برای سکونت در آن پول دریافت خواهید کرد

عصر ساختمان: شهردار شهر «کاندلا» (Candela) در ایتالیا یک راه حل عملی برای جلوگیری از کاهش جمعیت شهرش پیدا کرده و آن راه حل این است که به افرادی که وارد این شهر شده و در آن اقامت کنند مبلغی پول داده خواهد شد.

شهری که برای سکونت در آن پول دریافت خواهید کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰
  • شهری که برای سکونت در آن پول دریافت خواهید کرد
  • شهری که برای سکونت در آن پول دریافت خواهید کرد
  • شهری که برای سکونت در آن پول دریافت خواهید کرد
  • شهری که برای سکونت در آن پول دریافت خواهید کرد
  • شهری که برای سکونت در آن پول دریافت خواهید کرد
  • شهری که برای سکونت در آن پول دریافت خواهید کرد
  • شهری که برای سکونت در آن پول دریافت خواهید کرد

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روزیاتو، نیکولا گاتا می خواهد که این شهر کوچک قرون وسطایی در استان پوگلیا مانند دهه ی 1990 مشهور و جذاب باشد که در آن زمان 8٫000 نفر در آن زندگی می کردند. اما این شهر کوچک امروزه تنها 2٫700 نفر جمعیت دارد. از این رو، نیکولا گاتا به عنوان شهردار این شهر تصمیم گرفته برای بازگرداندن جلال و شکوه شهرش تصمیم گرفته که هر کسی که از این شهر رفته است می تواند با بازگشت به شهر 2٫000 یورو معادل 2٫350 دلار دریافت نماید.

گاتا در این مورد می گوید:” من هر روز با جدیت و تعهد کار می کنم تا کاندلا را به دوران جلال و شکوه تاریخی اش برگردانم. تا سال های دهه 1960، مسافران این شهر را «ناپلیچی» [ناپل کوچک] می نامیدند زیرا خیابان هایش پر از مسافر، توریست، تاجر و فروشندگان در حال فریاد زدن بود”. این روزها جوش و خروش ناپلی جای خود را به سکوتی مرگبار در اطراف تپه های سرسبز و جنگل های دست نخورده داده است. کلیساهای متعددی که در هر گوشه از خیابان های شهر دیده می شود تنها در موارد نادری که تولدی در شهر رخ می دهد یا یکی از ساکنان سالخورده شهر می میرد مملو از جمعیت می شوند. این شهر زیبا و باستانی در معرض تبدیل شدن به شهر ارواح قرار دارد.

بسیاری از ساکنان جوان این شهر کوچک در سودای یافتن آینده ای روشن تر آن را ترک کرده و پدر و مادران پیر خود را تنها گذاشته اند. با این وجود گاتا به سختی برای نجات دادن شهرش تلاش می کند و ده ها خانه ی سفید زیبا با تراس هایی که نمایی زیبایی از روی آن ها قابل تماشاست خالی مانده و منتظرند که به ساکنان جدید خوشامد بگویند. برای ترغیب ساکنان جدید، به ویژه افراد خارجی، تیم شهرداری به رهبری گاتا، خزانه شهر را برای بهبود شرایط ظاهری شخص باز کرده اند.

استفانو باچیانلی که دست راست شهردار به حساب می آید می گوید:” رویه بدین شکل است: 800 یورو برای مجردها، 1٫200 یورو برای زوجین،1٫500 تا 1٫800 یورو برای خانواده های سه نفره و بالای 2٫000 یورو برای خانواده های چهار و پنج نفره”. همچنین تخفیف هایی در زمینه ی مالیات بر زباله، صورتحساب های جاری و هزینه های مهد کودک نیز به این مبالغ افزوده خواهد شد. برای دریافت این مبالغ تنها سه شرط لازم است: ساکنان جدید شهر باید در این شهر ساکن شوند، خانه ای اجاره کرده و کاری با حقوق دستکم 7٫500 یورو در سال داشته باشند.

باچیانلی در این باره نیز می گوید:” ما نمی خواهیم مردم به اینجا هجوم برده و فکر کنند که می توانند نهایت استفاده را از درآمدهای شهر داشته باشند، تمامی ساکنان جدید باید کار کنند و درآمد داشته باشند”. 6 خانواده از شمال ایتالیا تاکنون بر اساس این طرح در کاندلا ساکن شده اند و 5 خانواده ی دیگر نیز در حال انتقال به این شهر هستند. عکاسی به نام فرانچسکو دلوکیو که از یکی دیگر از نقاط استان پولیا به کاندلا نقل مکان کرده است می گوید:” زندگی ساده و آرامی در اینجا جریان دارد. شلوغی وجود ندارد و حرکت کردن بسیار راحت است، نه ترافیکی هست و نه دودی”.

مردم محلی بسیار مهربان و مهمان نواز هستند و با تازه واردها رابطه ی بسیار خوبی برقرار می کنند. باچیانلی در مورد زندگی در این شهر می گوید:” کیفیت زندگی در اینجا بی نظیر است. ما بیش از 20 سال است که در این شهر جنایتی نداشته ایم”. برای نوسازی ظاهر شهر کاندلا در سال های اخیر هزینه های زیادی شده است و همه چیز براق و نو به نظر می رسد. از درآمدهای شهرداری برای برپایی جشن ها و فستیوال های فولکلور، آتش بازی های خارق العاده و دیگر مراسم برای بازیابی سنن و آداب قدیمی مردم منطقه استفاده می شود. هر ساله در تاریخی مشخص فستیوال گل های هنری برگزار می شود که در آن هنرمندان از برگ گل ها برای فرش کردن کف خیابان ها به اشکال مختلف استفاده می کنند.

از آن جا که این شهر از نقاط سرسبز کشور به شمار می آید و از دیرباز یکی از بهترین مکان ها برای کشاورزی و دامپروری بوده است هر ساله فستیوالی شامل رژه رفتن تراکتورها و ماشین های شخم زن در این شهر برگزار می شود. جالبترین نوآوری گاتا ساخت سالنی به نام خانه ی بابانوئل است که داستان قهرمان کریسمس، سنت نیکولاس، را روایت می کند و به باور مردم محلی قبر وی در شهر باری که در مجاروت کاندلا قرار دارد به خاک سپرده شده است. در این مرکز نمایش افراد با هزینه ی شهرداری لباس های بابانوئل به تن کرده و یک ماه تمام در بنایی که چندین قرن قدمت دارد به نمایش خواهند پرداخت که برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود.

باچیانلی می گوید:” در فصل تابستان توریست های نسبتاً زیادی در این جا توقف می کنند اما در فصل زمستان اینجا هیچ توریستی وجود ندارد. ما به یک اتفاق بسیار بزرگ نیاز داریم که بتواند مردم را حتی در زمانی که سرما شدید است و برف می بارد هم به اینجا بکشاند”. غذاهای سنتی این شهر نیز خارق العاده و قابل توجه هستند و یک فستیوال ویژه هر سال در فصل تابستان در زمینه سرو غذا و نوشیدنی های خاصی و سنتی در آن برگزار می شود. پنیر خاص و پاستای ویژه ی این شهر در تمامی کشور ایتالیا مشهور است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو