مدیران خودروعصر اعتبار

اگر مشکل تهویه مطبوع ساختمان خود را دارید این مطلب را بخوانید

گزینه ای برای تهویه متبوع واحدهای بزرگ متراژ

عصر ساختمان- خانه های با متراژ بالاتر از ۲۰۰ متر از لحاظ تامین سرمایش و گرمایش نکات قابل تامل بیشتری نسبت به واحدهای کوچک دارند. در این نوع از منازل مسکونی ، تعداد اتاق ها بیشتر بوده و همواره تمامی آنها به طور همزمان استفاده نمی شوند و معمولا فضاهای مورد استفاده برای نشیمن با فضاهایی که برای پذیرایی مهمانان تدارک دیده شده، متفاوت هستند. به همین دلیل این واحد ها برای برخورداری از تهویه مطلوب ، کاهش هزینه های جاری و استقلال هر اتاق یا قسمت از منزل نسبت به سایر اتاق ها و نیز محاسبه مصرف انرژی هر واحد از سایر واحدهای مجتمع نیاز به طراحی خاص و استفاده از سیستم های مدرن تهویه مطبوع دارند.

گزینه ای برای تهویه متبوع واحدهای بزرگ متراژ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، یکی از بهترین سیستم ها در تهویه مطبوع واحد های 200 متری تا 400 متری استفاده از مینی چیلر و فن کویل است.
    در سیستم مینی چیلر و فن کویل به علت استفاده از تکنولوژی های جدید مانند موتور محرک اینورتر (دور متغیر) ، هزینه های مصرف انرژی کم شده است.از طرفی به دلیل استفاده از چند فن کویل در قسمت های مختلف هر واحد ، می توان کنترل دمای سرمایشی و گرمایشی هر اتاق یا قسمت را جداگانه تنظیم نمود.
    در این سیستم به دلیل استفاده از چند فن کویل در قسمت های مختلف هر واحد ، می توان کنترل دمای سرمایشی و گرمایشی هر اتاق یا قسمت را جداگانه تنظیم نمود که این ویژگی به کاربران این قابلیت را می دهد که متناسب با کاربری فضاهای مختلف نسبت به تامین گرمایش واحدها اقدام کنند.
    همواره هزینه های استفاده از سیستم های تاسیساتی به عنوان عامل مهمی در انتخاب نوع سیستم گرمایش پروژه ها مورد توجه مهندسان و کارفرمایان بوده است، هزینه مصرف انرژی هر واحد با واحد دیگر در این سیستم به صورت مستقل محاسبه می شود و کاربران واحدهای مختلف متناسب بامیزان مصرف انرژی هزینه های آن را پرداخت می کنند.
    در صورت عدم استفاده از اتاق ها یا سالن ها ، می توان فن کویل آن قسمت را خاموش (دستی یا اتوماتیک) کرده تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود . به همراه سیستم چیلر (منبع سرمایشی) و فن کویل (منبع توزیع کننده) بایستی از پکیج به عنوان منبع گرمایشی استفاده شود که آب گرم آن به فن کویل ها متصل شده و به رادیاتور نیازی نخواهد بود . در سیستم مینی چیلر محدودیتی در طول لوله کشی وجود ندارد و مجموعه کامل مینی چیلر در خارج از ساختمان مانند پشت بام یا حیاط نصب می شود و از پرت فضای معماری جلوگیری می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار