مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسئول خبر داد؛

صادرات اولین محموله سیمان از خط آهن خواف – غوریان

عصر ساختمان- یک مقام مسئول گفت: تا دو هفته آینده اولین محموله سیمان از طریق خط آهن خواب- غوریان به افغانستان صادر می‌شود.

صادرات اولین محموله سیمان از خط آهن خواف – غوریان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، جبارعلی ذاکری، معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جلسه معرفی پروژه های ریلی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه ساخت راه آهن ملایر – کرمانشاه به پایان رسیده است، گفت: ایستگاه کرمانشاه نیز تکمیل شده و تا چند ماه آینده بهره برداری خواهد شد. همچنین خط آهن تهران – همدان مورد بهره برداری واقع شده و قطار در آن تردد دارد اما با توجه به دور بودن ایستگاه فعلی همدان و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ایستگاه مسافری در داخل شهر، ایستگاه موجود به بخش باری اختصاص داده شده و در حال ساخت 11 کیلومتر ریلی باقیمانده از ایستگاه فعلی تا داخل شهر همدان هستیم ضمن اینکه از این 11 کیلومتر نیز 2 کیلومتر از ریل گذاری آن تکمیل شده و 9 کیلومتر باقی مانده منتظر تعیین پیمانکار است. اجرای ادامه این مسیر تا سنندج نیز امسال شروع خواهد شد.

    وی افزود: در حال حاضر 130 کیلومتر از محور ریلی همدان – سنندج از سمت سنندج به پایان رسیده و تکمیل قطعه میانی نیز مشروط به رفع مشکل تملک اراضی است که در صورت انجام این مهم، درسال 97 ریل گذاری همدان – سنندج به پایان خواهد رسید. در حال حاضر در حال اجرای تملک اراضی با استفاده از اوراق اسناد خزانه اسلامی هستیم.

    معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: 65 کیلومتر از راه آهن میانه – بستان آباد ریل گذاری شده و ریل گذاری 11 کیلومتر از این مسیر باقی مانده که ظرف یک ماه آینده این قطعه را تکمیل خواهیم کرد. همچنین ساخت ایستگاه قطار مسافری بستان آباد از اردبیهشت کلنگ زده شد و دو ساختمان این ایستگاه تا دهه فجر آماده می‌شود و امیدواریم ریل گذاری این مسیر تا دهه فجر امسال به پایان برسد.

    ذاکری با بیان اینکه محور ریلی یزد- اقلید درسال گذشته 30 کیلومتر ریل گذاری شد و امسال نیز اجرای 30 کیلومتر ریل گذاری این مسیر هدفگذاری شده است، افزود: 220 کیلومتر زیرسازی خط آهن یزد – اقلید آماده است که تا پایان سال مالی 97، 225 کیلومتر از این مسیر ریل گذاری خواهد شد. تنها 20 کیلومتر ابنیه سنگین خط آهن یزد – اقلید باقی می ماند که اگر جزو طرح های اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد تا پایان سال 97 تکمیل خواهد شد.

    معاون مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اظهار داشت: محور ریلی خواف – شمتیغ به عنوان بخشی از راه آهن خواف – هرات که در داخل مرز ایران قرار دارد به پایان رسیده و در حال ساخت راه آهن شمتیغ به «جنو» در داخل خاک افغانستان هستیم. مقامات افغانستان اعلام کرده اند قرار است مسیر جنو تا هرات را ایتالیایی ها سرمایه گذاری کنند ولی پیمانکاران آن ایرانی هستند که تا دو ماه آینده پیمانکاران در این کارگاه مستقر می شوند.

    وی این محور ریلی را به عنوان مسیری برای ترانزیت کالا به افغانستان عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر ایران تا ایستگاه غوریان در افغانستان را ریل گذاری کرده و تا دو هفته آتی اولین محموله سیمان از طریق خط آهن خواف – هرات به غوریان صادر خواهد شد و تا دو ماه آینده نیز این پروژه تا ایستگاه جنو به بهره برداری می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی