مدیران خودروعصر اعتبار

شکرچی زاده خبر داد:

ضرورت استفاده از رویه‌های بتنی به جای قیر در راه‌های کشور

عصر ساختمان- رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با توجه به عمر مفید ۳۰ تا ۵۰ ساله رویه‌های بتنی، خواستار استفاده بیشتر از این رویه‌ها در روکش راه‌های کشور شد.

ضرورت استفاده از رویه‌های بتنی به جای قیر در راه‌های کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد شکرچی زاده اعلام کرد: با وجود عمر 80 ساله تولید بتن در حوزه ساخت و ساز کشور، به علت ارزان بودن قیمت قیر دچار یک غفلت تاریخی در کاربرد رویه های بتنی در راه های کشور هستیم.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: این در حالی است که در اجرای پروژه های ملی به خصوص در حوزه راهسازی باید از رویه های بتنی استفاده شود.

    وی گفت: رکود مسکن سبب شده با وجود ظرفیت بالای تولید سیمان در کشور مصرف آن کاهش یابد و با گسترش استفاده از رویه های بتنی در راه ها و زیر لایه های جاده ها سالیانه حدود یک و یا دو میلیون تن سیمان در این بخش استفاده شود.

    شکرچی زاده بیان کرد: در عرصه اجرای پروژه‌های ملی استفاده از بتن به عنوان یک ماده با عمر مفید بالا، باید در ساخت راه ها، اسکله ها، بنادر، فرودگاه ها و سایر ابنیه های راهسازی مورد توجه جدی قرار گیرد.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان این که استفاده از رویه های بتنی در راه ها از اواخر قرن 19 و اوایل قرن بیستم در برخی از کشور های جهان مورد توجه قرار گرفته است گفت: هم اکنون در برخی از کشورهای جهان به صورت گسترده از رویه های بتنی استفاده می شود و 60 درصد آزادراه ها در کره جنوبی رویه بتنی دارند.

    قرار است در چند پروژه مهم راهسازی از جمله قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال، 60 کیلومتر از آزادراه اصفهان ـ شیراز، آزادراه بیرجند ـ قائن در خراسان جنوبی، باند 29 فرودگاه مهرآباد، اپرون (پارکینگ) غربی فرودگاه امام خمینی (ره) و باند فرودگاه تبریز از رویه بتنی استفاده شود.

    طبق رویکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه 10 درصد راه های کشور با استفاده از رویه های بتنی آماده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو