مدیران خودروعصر اعتبار

«اُرسی‌خانه»، نامزد دریافت جایزه‌ معمار خاورمیانه شد

عصر ساختمان- ساختمان «اُرسی‌خانه»، فینالیست و نامزد دریافت جایزه‌ معمار خاورمیانه در سال ۲۰۱۷ در کشور امارات متحده عربی شد.

«اُرسی‌خانه»، نامزد دریافت جایزه‌ معمار خاورمیانه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، ساختمان «اُرسی‌خانه»، فینالیست و نامزد دریافت جایزه‌ معمار خاورمیانه در سال 2017 در کشور امارات متحده عربی شد. این ساختمان؛  اثر استودیوی معماری کیوانی و همکاران است و معماران این پروژه نیما کیوانی و سینا کیوانی هستند.

    نیما کیوانی در گفتگو با ایلنا، درباره‌ این پروژه گفت: معماری ساختمان «اُرسی‌خانه» برگرفته از معماری خانه‌های سنتی ایران و پنجره‌های اُرسی است. شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین ارزش‌های این ساختمان در دوره‌ای که استفاده از معماری ایرانی در پروژه‌های مدرن فراموش شده بود و بسیاری بر این عقیده بودند که در فضای دهکده جهانی امروز باید تنها به معماری مدرن جهانی پرداخت، این پروژه توجه رسانه‌های معماری جهان را به سمت معماری هویت‌دار بومی ایران جلب کرد و با کسب جوایز بین‌المللی مختلف توانست نقش نماینده و سفیر نسل جدید معماری ایرانی در عرصه جهانی باشد، تا حدی که بسیاری از معماران جوان ایرانی دوباره علاقه‌مند به استفاده از اصول معماری ایران در پروژه‌های خود شدند و حتی شاهد آن هستیم که سبک نامگذاری این پروژه در برخی از پروژه‌های معماری رواج پیدا کرده است.

    این معمار ادامه داد: ساختمان «اُرسی‌خانه» پیش از این توانسته بود جوایز معتبر مختلفی از جمله مدال برنز جایزه جهانی A Design Awards از کشور ایتالیا و رتبه دوم Inspireli Awards را از اتحادیه جهانی معماران (UIA) و تقدیر ویژه هیات داوران Residential Architecture Awards از کشور آمریکا را از آن خود کند و با توجه به استقبال گسترده رسانه‌ها و مجلات و محافل تخصصی معماری جهان از آن، می‌تواند نوید بخش احیای مجدد معماری ایرانی در جهان باشد.

    جایزه بین المللی معمار خاورمیانه (Middle East Architect Awards) که مهمترین رویداد سالانه معماری در منطقه خاورمیانه است، برای هفتمین سال پیاپی در کشور امارات شهر دبی توسط  ITP Media Group برگزار می‌شود. امسال هم مراسم اصلی این مسابقه در شهر دبی در تاریخ 22 نوامبر برگزار خواهد شد.

    نیما کیوانی و سینا کیوانی پیش از این هم با پروژه «مهرخانه»، که برگرفته از معماری باستانی ایران است، توانسته بودند جوایز مختلف بین‌المللی را کسب کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار