مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار اصفهان:

مناره های مصلی اصفهان متناسب با معماری اسلامی می شود

عصر ساختمان:استاندار اصفهان گفت: تغییر مناره‌ها و مقصوره مصلی اصفهان که به کلی با معماری ایرانی و اسلامی مغایرت دارد در دستور کار طراحان پروژه قرار گرفته است.

مناره های مصلی اصفهان متناسب با معماری اسلامی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، رسول زرگرپور پس از بازدید از مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر اصفهان در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص تاثیر حذف ردیف بودجه مصلی بر آینده تکمیل این پروژه چیست؟ با بیان اینکه منابع مالی پروژه مصلی اصفهان از محل دیگری تامین می‌شود، اظهار کرد: به طور کلی همه ساله یک ردیف بودجه شش یا هفت میلیارد تومانی برای تکمیل مصلی‌های شهرستان‌ها تماما در اختیار امام جمعه محترم اصفهان قرار می‌گیرد و ما همین جا از ائمه جمعه خواهش می‌کنیم که پیش از اتمام دوره خود برای تحقق این ردیف ها تلاش کنند.

    وی از تکمیل شبستان مصلی اصفهان تا نیمه سال آینده خبر داد و افزود: همه تلاش مدیران، پیمانکاران و مجریان طرح تکمیل شبستان مصلی است اگر چه مصلی امام خمینی (ره) شهر اصفهان پیش از این در عید فطر شاهد حضور 45 هزار نماز گزار به امامت آیت الله طباطبایی نژاد بوده است.

    استاندار اصفهان پروژه مصلی اصفهان را پروژه ای پیچیده ارزیابی کرد و گفت: طرح مصلی به صورت نیمه کاره و پر از اشکال در دولت تدبیر و امید به دست ما رسید و اگر از ابتدا تماما زیر نظر استانداری قرار می‌گرفت شاید روند احداث و تکمیل آن نیز بسیار سریع‌تر صورت می‌گرفت این در حالی است که همه اصرار، وسواس و حساسیت ما احداث سازه ای شکیل و فاخر متناسب با معماری سنتی ایرانی- اسلامی شهر اصفهان است؛ این سازه باید در برابر سایر سازه های شهر خودی نشان دهد اما اصلاحات و تغییرات روی این بنا وقت گیر و زمان بر است.

    زرگرپور در عین حال از تکمیل سقف و کف پروژه مصلی اصفهان تا پایان اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: این مصلی مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی از کف خواهد بود و با توجه به گرم شدن هوا از ابتدای سال آینده و تایید امام جمعه شهر می‌تواند از فروردین ماه 95 میزبان نمازگزاران اصفهانی باشد و پس از این زمان انتظار می‌رود که طراحی صوت، نور و دیگر طراحی‌های مربوط به قوس‌ها، بدنه‌ها و تغییر مناره‌ها و مقصوره که به کلی با معماری ایرانی و اسلامی مغایرت دارد در دستور کار طراحان پروژه قرار گیرد.

    وی از تامین ماهانه یک و نیم تا دو میلیارد تومان برای پیشبرد پروژه به نحو مطلوب خبر داد و تصریح کرد: استانداری اصفهان همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا از محل درآمدهای بالقوه هزینه های بالفعل پروژه مصلی را تامین کند اما شهرداری نیز که بخشی از مستقلات مصلی را خریداری کرده و همچنین فولاد مبارکه که تکمیل طرح نور و صوت طرح را بر عهده گرفته باید در بازپرداخت وجوهات مربوط به خود تعجیل کنند.

    استاندار اصفهان تاکید کرد: استانداری اصفهان بر وعده های خود به عوامل اجرا کننده طرح عمل می‌کند و در مقابل امیدواریم که آن‌ها نیز تا پایان امسال کار تکمیل سقف و کف را به خوبی به پیش برده و قراردادهای نور و صوت را هم اجرایی کنند البته پروژه مصلی اصفهان دارای بخش‌های دیگری از جمله فضاهای فرهنگی و هنری نیز است که تکمیل آن‌ها در اولویت‌های بعدی قرار دارد و اکنون در این فاز برای بهره برداری آن‌ها عجله ای وجود ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی