مدیران خودروعصر اعتبار

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردی بانک شهر در مترو تهران

عصر ساختمان- رییس کمیسیون حمل ونقل و عمران شورای شهر تهران از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی بانک شهر در خطوط مترو تهران از جمله خط ۶، ۷ و ۸ خبر داد.

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیاردی بانک شهر در مترو تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»  به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، محمد علیخانی با بیان اینکه بانک شهر به همراه بخش خصوصی در عرصه تامین تجهیزات و ساخت خطوط مترو به خصوص در خط 6 وارد عمل شده و نقش مهمی را در این زمینه ایفا کرده است، گفت: این بانک برای پشتیبانی از متروی کل کشور به خصوص خطوط 6، 7 و 8 تهران، ده هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده که تاکنون بیش از شش هزار میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات و توسعه خطوط آن شده و در حال حاضر نیز با اعتبار بیش از سه هزار میلیارد تومان کار توسعه را در دست اجرا دارد.

    رییس کمیسیون حمل ونقل و عمران شورای شهر تهران، حمایت بانک شهر از پروژه های شهری را گره‌گشا دانست و گفت: با توجه به کمبود منابع مالی در شهرداری‌ها از جمله شهرداری تهران، اقدام خوبی از سوی این بانک در راستای حمایت از پروژه ها انجام شده است.

    علیخانی خاطر نشان کرد: شهرداری از طریق واگذاری زمین، املاک و مستغلات، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک شهر را تضمین می‌کند. وی با بیان اینکه شهرداری به بخشی از تعهدات خود در قبال بانک شهر عمل نکرده و بانک شهر از شهرداری مطالباتی دارد، تصریح کرد: در پرداخت مطالبات بانک شهر توسط شهرداری تهران وقفه ای افتاده که برهمین اساس، مسئولان مربوطه را به کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر دعوت کردیم و در این جلسه تاکید شد که بانک شهر به ارایه خدمات خود ادامه دهد تا خللی در توسعه مترو به خصوص خط 6 ایجاد نشود و همچنین شهرداری هرچه سریعتر به تعهدات خود در قبال بانک شهر عمل کند.

    رییس کمیسیون حمل ونقل و عمران شورای شهر تهران با اشاره به نقش بانک شهر در پیشبرد پروژه های تهران و سایر شهرها تصریح کرد: بانک شهر به کمک شهرداری‌ها امده و در سایر شهرها، برای پیشبرد پروژه ها، با شهرداری های سراسر کشور همکاری دارد و از آنجایی که سهام داران اصلی بانک شهر، شهرداری های سراسر کشور هستند، امیدواریم با کمک این بانک، شهرها هرچه بهتر در مسیر صحیح توسعه حرکت کنند.

    علیخانی افزود: باید اعلام کنم که با توجه به حجم بالای کمک های بانک شهر به پروژه های عمرانی، این بانک را باید بزرگترین شریک و همچنین پشتیبان شهرداری‌ها دانست و از آنجایی که شهرداری‌ها به بانک‌های مختلف بدهی زیادی دارند و ممکن است در دریافت تسهیلات از بانک‌های مختلف دچار محدودیت‌هایی باشند به همین دلیل حضور و مشارکت بانک شهر می‌تواند بسیاری از گره ها را به خصوص در شهر تهران باز کند

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو