مدیران خودروعصر اعتبار

زیباترین و قدیمی ترین دانشگاه های دنیا

عصر ساختمان- بعضی دانشگاه ها فقط علم به دانشجویانش نمی آموزد بلکه برای آن ها مکانی زیبا برای آموزش نیز فراهم می کنند. در این لیست با زیباترین دانشگاه های دنیا از کتابخانه های قدیمی گرفته تا باغ های پر گل و گیاهی که مکان های میراث جهانی یونسکو هستند آشنا شوید.

زیباترین و قدیمی ترین دانشگاه های دنیا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وبسایت بدونیم،

دانشگاه کمبریج، انگلیس

کمبریج نه تنها بهترین بلکه زیباترین دانشگاه دنیا نیز هست. هر کدام از کالج های این دانشگاه طراحی و معماری منحصر به فردی دارند. به علاوه رودخانه کم که از کنار این دانشگاه می گذرد این مکان را بسیار رویایی کرده است.


دانشگاه ملی مستقل مکزیک، مکزیکوسیتی، مکزیک

این دانشگاه به قدری زیباست که جزء میراث فرهنگی یونسکو به حساب می آید. این دانشگاه توسط معروف ترین معماران مکزیک ساخته شده و طراحی روی آن هنرمندان معروف مکزیکی مثل دیه گو ریورا و دیوید آلفارو انجام شده است.


دانشگاه کویمبرا، پرتغال

کویمبرا قدیمی ترین دانشگاه پرتغال است و تاریخ آن به بیش از 7 قرن می رسد. در این تصویر درب کتابخانه دانشگاه به نام کتابخانه جوانینا را می بینید که یکی از زیباترین کتابخانه های دنیا به حساب می آید.


دانشگاه آکسفورد، آکسفورد، انگلیس

تاریخ این دانشگاه به سال 1167 بازمی گردد که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های انگلیسی زبانان است. دانشگاه آکسفورد از سبک های معماری منحصر به فردی چون ساکسون و پالادیان برخوردار است.


دانشگاه ییل، نیوهیون، ایالت کنتیکت

دانشگاه ییل به دلیل سبک معماری گوتیک معروف است و ساختمان های آن توسط معماران معروف فرانک گری، لوئیس کان و ایرو سارینن طراحی شده است.


دانشگاه دولتی لومونوسوف، مسکو

ارتفاع ساختمان اصلی دانشگاه لومونوسوف 240 متر است و به بلندترین دانشگاه دنیا معروف است.


دانشگاه سنت اندروز، اسکاتلند

این دانشگاه نخستین دانشگاه اسکاتلند است که بین سال های 1410 تا 1413 افتتاح شده است. فضای این دانشگاه پر از معماری قرون وسطی است که اعضای خاندان سلطنتی هم در آن دوره تحصیلات خود را گذرانده اند.


دنشگاه استنفورد، کالیفرنیا

استنفورد یکی از بزرگ ترین دانشگاه های ایالات متحده است که سرشار از چمن زارهای پراکنده، مسیرهای ماشین رو و باغ های زیبایی ست که توسط فردریک لاو اولمستد که پارک مرکزی نیویورک را ساخته طراحی شده است.


دانشگاه کاتولیک لوون، بلژیک

این دانشگاه بزرگ ترین دانشگاه بلژیک است که در سال 1425 تاسیس شده است و از قدیمی ترین دانشگاه های اروپاست.


دانشگاه سالامانکا، اسپانیا

سالامانکا قدیمی ترین دانشگاه اسپانیاست و به دلیل معماری معروف باروک شناخته شده است. داخل این دانشگاه کتابخانه هایی وجود دارد که زیباترین کتابخانه های دنیا به حساب می آیند.


دانشگاه ویرجینیا

دانشگاه ویرجینا در سال 1819 توسط توماس جفرسون سومین رئیس جمهور ایالت ویرجینا تاسیس شده است. یکی از ساختمان های معروف این دانشگاه ساختمان سبک معماری پالادیان است که در ساخت آن از معبد رومی پانتئون الهام گرفته شده است.


دانشگاه هلسینکی، فنلاند

دانشگاه هلسینکی از ساختمان های زیبایی ساخته شده و دربردارنده بزرگ ترین کتابخانه آکادمیک در فنلاند است. باشگاه بزرگ این دانشگاه دارای انواع و اقسام گونه های گیاهان برای اهداف تحقیقاتی است.


دانشگاه تسینگوا، چین

دانشگاه تسینگوا در باغ سلطنتی پادشاه Dynasty ساخته شده است و هنوز هم دارای فضاهای سنتی چینی است مثل مرداب های پوشیده از شکوفه ها و ساختمان های تاریخی.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار