مدیران خودروعصر اعتبار

۱۲ روز تا نهایی شدن طرح ساخت پلاسکو

عصر ساختمان- در حالی حدود ۸ ماه از فاجعه پلاسکو می‌گذرد که طبق وعده معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان ۱۲ روز دیگر طرح ساخت این ساختمان نهایی می‌شود.

۱۲ روز تا نهایی شدن طرح ساخت پلاسکو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، اوایل بهمن سال گذشته رییس بنیاد مستضعفان  درباره ساختمان پلاسکو گفته بود:‌ ساختمان قبل از انقلاب ساخته و سرقفلی همه واحدهای آن به مردم واگذار شده بود. از این رو ما به جز اصل مالکیت ساختمان چیزی در اختیار نداشتیم.

    وی با بیان این‌که در قبال این ساختمان مسئولیتی داشته و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی‌کنیم، افزود: ساختمان پلاسکو با کیفیت بسیار خوب و منطبق با مشخصات خوب را ظرف دو سال می‌سازیم و پس از آن واحدها را طبق ضوابطی به ذی‌نفعان واگذار ی‌کنیم.

    اواسط خردادماه امسال معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان با اعلام این که پلاسکوی جدید تجاری است نه تولیدی از نهایی شدن طرح منتخب این ساختمان تا شهریور امسال خبر داده بود.

    منوچهر خواجه‌دلویی با یادآوری این‌که بر اساس مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی طرح پلاسکو از طریق مسابقه انتخاب می‌شود، افزود:‌ بر اساس زمانبندی در پایان خرداد ضوابط برگزاری مسابقه اعلام شد و تا پایان شهریور طرح منتخب، نهایی می‌شود.

    وی با بیان این‌که پس از آن دریافت مجوز انجام و کار اجرایی آغاز می‌شود، تصریح کرد:  پس از دریافت پروانه ساخت از شهرداری، تا دو سال کار اجرایی ساخت پلاسکو انجام می‌شود، زیرا بر اساس ضوابط تا طرح و مشخصات آن ارائه نشود مجوزی صادر نمی‌شود.

    وی ادامه داد: ساختمان پلاسکو کمبودهایی داشت که در طراح جدید باید این کمبود‌ها رفع شود از جمله اینکه ساختمان فاقد پارکینگ بود که در طراحی جدید، پارکینگ به اندازه کافی در نظرگرفته می‌شود، ضمن این‌که مقررات ملی ساختمان در این طراحی جدید مدنظر و طراحی آن با استانداردهای روز دنیا و کشور از نظر ایمنی، انرژی، حریق و مقررات مربوط منطبق خواهد بود که این موارد به عرصه قبلی اضافه خواهد شد.

    وی با تاکید بر این‌که کاربری پلاسکو، تجاری است، نه تولیدی، اظهار کرد:‌ اگر کار تولیدی هم در قبل اتفاق افتاده بر خلاف ضوابط بوده و بر اساس کاربری تجاری این ساختمان را احداث می‌کنیم.

    معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان بیان کرد: مالکیت در پلاسکو، مالکیت عرصه و عیان است البته بحث مربوط به صاحبان سرقفلی پلاسکو را مراجع قضایی مشخص خواهد کرد و هر چه مرجع قضایی و قانون تعیین کرد بنیاد هم بر اساس آن عمل خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو