مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح ۲۰۵۸ واحد مسکن مهر خراسان رضوی با حضور آخوندی

عصر ساختمان- ارائه و بررسی برنامه‌های راهبردی دولت دوازدهم برای ۸ چالش بخش مسکن و ساختمان، تشریح برنامه‌ریزی برای تامین مسکن ۴ گروه از شهروندان در کشور، افتتاح نخستین بیمارستان دولتی در شهرستان نهاوند با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح مسکن مهر شهر جدید گلبهار و تهیه پیش‌نویس صلاحیت بازرسی در آیین‌نامه کنترل ساختمان از مهم‌ترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

افتتاح ۲۰۵۸ واحد مسکن مهر خراسان رضوی با حضور آخوندی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تین‌نیوز ، ارائه و بررسی برنامه‌های راهبردی دولت دوازدهم برای 8 چالش بخش مسکن و ساختمان، تشریح برنامه‌ریزی برای تامین مسکن 4 گروه از شهروندان در کشور، افتتاح نخستین بیمارستان دولتی در شهرستان نهاوند با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، حضور وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح مسکن مهر شهر جدید گلبهار و تهیه پیش‌نویس صلاحیت بازرسی در آیین‌نامه کنترل ساختمان از مهم‌ترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی طی هفته گدشته به شرح زیر اعلام شده است:

    نگاه دولت یازدهم به امور اجرایی حوزه عمران و بهسازی مدبرانه بود

    هوشنگ عشایری عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در اشاره به عملکرد دولت یازدهم در حوزه عمران و بهسازی طی 4 سال گذشته تأکید کرد: ادعای دولت تدبیر و امید در حوزه‌های اجرایی بدون شک نگاهی مدبرانه بود، این دولت در ابتدای کار بلادرنگ به سمت تعریف پروژه و محور قرار دادن طرح‌های ساختمانی و کالبدی در یک محله نرفته و طی 2 سال آغازین کار خود با اندیشیدن تدابیر لازم به تصویب سند و تشکیل ستاد ملی بازآفرینی محلات ناکارآمد پرداخت.

    عشایری در ادامه با تأکید براینکه در این مدت برنامه اقدام مشترکی برای نخستین بار تهیه و در مرحله اجرا قرار گرفت گفت: شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در ابتدای دولت یازدهم دارای حدودا 40 پروژه با رقمی بالغ بر 37 میلیارد تومان بود که امروز با ورود به دولت دوازدهم این رقم به 680 پروژه با اعتباری به ارزش 640 میلیارد تومان افزایش یافته است.

    افتتاح 2058 واحد مسکن مهر در خراسان رضوی

    با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی امروز تعداد 2058 واحد مسکن مهر در استان خراسان رضوی به افتتاح رسید که از این تعداد، 1105 واحد متعلق به شهر جدید گلبهار است.

    استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در سیاست‌گذاری‌های آتی مسکن

    آخوندی طی سفر به استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران مدل‌های دوره دوازدهم را برای رونق بخش مسکن و سیاست‌گذاری‌های شهرسازی تشریح کرد و گفت: مدلی را که در وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن ترغیب می‌کنیم عمدتا مدلی است که متکی به تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و بدون مداخله دولت است.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما در وزارت راه وشهرسازی به دنبال آن بودیم تا رشد پایدار و بدون اتکا به منابع دولتی داشته باشیم زیرا معتقدیم رشدهایی متکی بر منابع دولت باشد با توجه به گرفتاری‌هایی که دولت‌ها دارند به شدت لرزان است.

    آخوندی افزود: رشدی در مسکن مدنظر ما قرار دارد که متکی بر منابع اقتصادی و منابع مالی مردمی باشد که این رشد، رشد پایداری است و خوشبختانه براساس آمار منتشر شده آغاز رشد پایدار در ابتدای سال 96 گواهی مدعای ما است.

    ضرورت اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در دومین نشست بازرسان سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها از تهیه پیش‌نویس صلاحیت بازرسی ساخت خبر داد و گفت: در بحث کنترل با دو مقوله نظارت و بازرسی روبه رو هستیم و تشخیص صلاحیت بازرسی از مسائل مهمی است که با تصویب آیین‌نامه کنترل ساختمان باید به آن پرداخته شود.

    تشریح برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای مهار افزایش حاشیه‌نشینی در کشور

    محمدسعید ایزدی، با اشاره به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای مهار رشد حاشیه‌نشینی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی اظهار داشت: مجموع اقدامات گسترده و کلیدی در دو حوزه پیشگیری و درمان صورت گرفته است.

    وی ادامه داد: در دولت یازدهم با انجام مطالعات دقیق در حوزه شناسایی مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی ضمن تدقیق محدوده­‌ها، میزان جمعیت این مناطق بررسی و طبق آمار سال 95 به جمعیتی بالغ بر 11 میلیون در 110 شهر کشور رسیده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در حال حاضر محدوده محلات اسکان غیر رسمی در 110 شهر شناسایی- برنامه­‌ریزی و مطالعه شده است، گفت: در کل کشور وسعت حاشیه نشینی چیزی حدود 61 هزار هکتار است و 11 میلیون نفر در 1100 محله در شرایط بدمسکنی و در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند.

    انتصاب معاون جدید معماری و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید

    عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی طی حکمی محمدسعید ایزدی را به سمت معاون معماری و شهرسازی خود و حبیب‌الله طاهرخانی را به سمت مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، منصوب کرد.

    تشریح 6 محور هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن

    اولین جلسه کمیته اجرایی هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن با حضور علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه‌اقتصاد مسکن و با حضور اعضای کمیته راهبردی در ساختمان دادمان وزارت خانه با تشریح محورهای این همایش و بحث و بررسی پیرامون آن و همچنین زمان و مکان برگزار همایش، برگزار شد.

    رویکرد چشمگیر وزارت راه و شهرسازی در احیا بافت تاریخی

    محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سابق شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در خصوص رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی در مواجهه با بافت تاریخی در کشور بیان کرد: براساس مطالعات انجام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی در حال حاضر 24 هزارهکتار بافت تاریخی در 168 شهر کشور به عنوان محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری محسوب شده و به نوعی بازگو کننده فرهنگ و تمدن شهرهای ما هستند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با تأکید براینکه این مناطق در بردارنده ساختمان‌ها، ابنیه و فضاهای متعدد بسیار ارزشمندی بوده ولی طی دهه‌های گذشته مورد بی مهری قرار گرفته‌اند گفت: متأسفانه این مناطق نتوانستند همگام با توسعه زندگی شهری، امکانات و تجهیزات لازم برای زندگی را دریافت و از خدمات نوین شهری بهره‌مند شوند.

    آخرین تصمیم‌گیری‌ها برای تامین منابع طرح مسکن‌اجتماعی

    جواد حق‌شناس با اشاره به آخرین تصمیم گیری ها برای اجرای طرح مسکن اجتماعی ، اظهار داشت: در طرح مسکن اجتماعی برای تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد 7 برنامه دیده شده است که اجرای 6 برنامه این طرح منوط به تامین یارانه و تسهیلات‌بانکی است.

    وی ادامه داد: چیزی حدود 400 میلیارد تومان یارانه و 2400 میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی مورد نیاز برای اجرای طرح مسکن‌اجتماعی در سال جاری است. طبق آخرین تصمیمات، بانک‌مرکزی، بانک‌مسکن را به عنوان بانک عامل برای تامین منابع این طرح قرار داده و ابلاغ هم شده است. برای اجرا منتظر تامین یارانه مورد نیاز هستیم.

    این مقام مسئول افزود: هر چند که سازمان برنامه و بودجه هم قول تامین یارانه را داده اما تا کنون پیگیری‌ها به نتیجه روشنی نرسیده است.

    بهره‌برداری از 6000 واحد مسکن مهر در البرز

    6000 واحد مسکن مهر صبح یکشنبه در آئینی با حضور احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان البرز به متقاضیان واگذار شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در آئین واگذاری این واحدها که در ماهدشت کرج برگزار شد، گفت: برای ساخت این واحدها بیش از 6000 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و سهم آورده متقاضیان هزینه شده است.

    تقی رضایی افزود: ساخت این واحدها ضمن تامین مسکن نیازمندان 9000 فرصت شغلی مستقیم و 12 هزار فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد کرد.

    بهره‌برداری از بیمارستان شهید آیت الله قدوسی نهاوند همزمان با روز عرفه

    معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: این بیمارستان، اولین بیمارستان دولتی بعد از انقلاب در شهرستان نهاوند بوده که در زیربنای 13هزار مترمربع و در چهار طبقه احداث شده است. این بیمارستان یک بیمارستان جنرال بوده است که دارای تخصص‌های مختلفی همچون داخلی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان و بخش جراحی است.

    به گفته مدیرعامل سازمان مجری و تاسیسات عمومی و دولتی، بیمارستان آیت‌الله قدوسی دارای پنج اتاق عمل و پنج سویت زنان و زایمان است. همچنین، این بیمارستان 17تخت مراقبت‌های ویژه دارد. بخش اورژانس این بیمارستان نیز با توجه به نیازهای منطقه به 21 تخت افزایش پیدا کرده است.

    تمرکز بر تقاضا اصلی‌ترین برنامه دولت دوازدهم برای حل مشکل مسکن

    عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه های دولت دوازدهم برای خداحافظی با رکود در بازار مسکن توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: در حوزه مسکن اصلی‌ترین برنامه دولت، تمرکز بر تقاضاست که در چهار حوزه تقاضای جدی وجود دارد.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از این حوزه ها مسکن حاشیه‌نشین ها است که جمعیت آن ها حدود 11 میلیون نفر است افزود: حوزه دیگر بافت‌های‌فرسوده است که ساکنان آن نیز حدود 8 میلیون نفر هستند و در مجموع 19 میلیون نفر جمعیت هدف این دو حوزه را شامل می‌شود.

    افتتاح 1120 واحد مسکن مهر در شهرکرد

    احمد اصغری مهرآبادی روز شنبه در آئین بهره‌برداری از یک هزار و 120 واحد مسکن مهر در شهرکرد تاکید کرد: این در حالی است که در دولت‌های قبل تنها 630 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده بود.

    وی تقاضای مسکن در کشور را سالانه 900 هزار واحد مسکن دانست و افزود: سالانه باید یکهزار واحد مسکونی جدید برای تامین تقاضای بازار مسکن این استان ایجاد شود.

    اصغری مهرآبادی به برگزاری جشن اختتامیه مسکن مهر چهارمحال و بختیاری تا پایان مهر امسال اشاره و تصریح کرد: این استان پس از زنجان و یزد سومین استانی است که پایان طرح مسکن مهر را جشن می گیرد.

    جزییات پرداخت «غیر حضوری» اقساط تسهیلات مسکن

    بانک مسکن با استفاده از فناوری‌های‌نوین بانکداری الکترونیک و با توسعه ابزارها و سرویس‌های متنوع بانکی شرایطی فراهم کرده که دارندگان کارت تسهیلات بتوانند علاوه بر مراجعه به شعب بانک‌مسکن، در کمترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت و زمان در تمامی ساعات شبانه روز، با توجه به اهمیت بازپرداخت به موقع تسهیلات، با استفاده از ابزارهای غیرحضوری متنوع بانکی اقدام به پرداخت اقساط کنند.

    ارتقای قابلیت زیست‌پذیری مهم‌ترین اولویت بازآفرینی شهری دولت دوازدهم

    در دولت یازدهم برای نخستین بار در کشور در سال 1393 سند ملی بازآفرینی شهری به تصویب رسید و متعاقب آن با تشکیل ستاد بازآفرینی شهری در کشور و 31 استان تاکنون بیش از 930 جلسه استانی و 32 جلسه ملی در وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد هماهنگی و هم افزایی با سایر دستگاه های اجرایی برگزار شده است تا با اولویت بندی، پروژه های احیای بافت های فرسوده شهری با سرعت بیشتری در دولت دوازدهم دنبال شود. تاکنون 2700 محله در بافت های فرسوده شهری شناسایی شده است.

    این ستاد با 22 دستگاه اجرایی در سطح ملی در 32 جلسه 335 مصوبه را ابلاغ کرده و در سطح استانی نیز این ستاد تاکنون 158 جلسه و در سطح شهرستانها 934 جلسه برگزار کرده تا روند نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری در 465 شهر بیش از پیش تقویت شود.

    در این ستاد نمایندگان تمام دستگاه های اجرایی حضور دارند و مهم ترین وظیفه آن ایجاد بستری مناسب برای همکاری بین دستگاه ها مختلف اجرایی است تا با اولویت بندی، طرح نوسازی و بهسازی محلات فرسوده شهری با تعامل بیشتری بین دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شود.

    تهیه حرایم گسل‌های شهرهای کرج و مشهد تا پایان سال جاری

    علی بیت‌اللهی گفت: در پی مصوبه شورای‌عالی معماری‌و‌شهرسازی ایران، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی موظف شد تا در خصوص علل فروریزش‌ هایی که در شهر تهران همچون شهران، خیابان پیامبر، میدان قیام و خیابان مولوی رخ داد و همچنین قنات‌هایی که در شهر تهران وجود دارد، بررسی لازم را انجام دهد و نتایج بررسی‌های خود را به شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران، ارایه دهد.

    رئیس بخش زلزله‌ مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: با ساخت ساختمان‌ها و به دنبال آن گودبرداری‌هایی که انجام می‌شود آب‌های زیرزمینی و قنات‌هایی که در زیرزمین در سطح شهر تهران و در برخی از شهرها وجود دارد، نابود می‌شوند و در عین حال، آب‌های رها شده که در زیر پی ساختمان‌ها وجود دارند سبب فرونشست و به دنبال آن فروریزش می‌شوند.

    رشد 68 درصدی نوسازی بافت فرسوده تهران

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در برنامه گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه در یک سال اخیر به رشد 68 درصدی نوسازی بافت فرسوده تهران رسیده‌ایم با اشاره به اینکه نوسازی متوازن شهرها بدون لحاظ کردن پلاک‌های ریزدانه و دانه درشت محقق نمی‌شود، گفت: برای دست‌یابی به نوسازی متوازن شهرها باید فقیر و غنی را با هم ببینیم و نقطه تعادلی نوسازی را بیابیم.

    لیست برنامه‌های راهبردی دولت دوازدهم برای 8 چالش بخش مسکن و ساختمان

    مرکز بررسی‌‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، با مرور آنچه در دوره‌های قبل و حین فعالیت دولت یازدهم، بر بازار مسکن گذشت، فهرست برنامه‌های راهبردی دولت دوازدهم برای بخش پرچالش اقتصاد را منتشر کرد. محتوای گزارش 50 صفحه‌ای این مرکز که بخشی از مجموعه گزارش‌های مربوط به «اقدامات وزارت راه و شهرسازی در سال‌های 92 تا 95» را تشکیل داده است، نشان می‌دهد وزارت راه و شهرسازی و کلیه دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های دولتی و عمومی مسوول و متولی حوزه‌های مختلف بخش مسکن از جمله سیاست‌گذار پولی، وزارت اقتصاد و شهرداری‌ وظیفه‌ دارند نسبت به فراهم کردن زمینه اجرای «10 فرمان در بازار مسکن»، با دولت دوازدهم همکاری و مشارکت کنند.

    گزارش مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری قبل از پرداختن به برنامه‌های راهبردی دولت دوازدهم برای بخش مسکن، 5 «نقطه تاریک» این بخش را در اتاق ظهور قرار داده و به ابهامات ناظران و فعالان بازار ملک درباره «رکود دوطرفه»، «محرک‌های کم‌اثر»، «کندسازی در بافت‌فرسوده»، «عارضه مزمن مسکن‌مهر» و «وعده اجرای مسکن‌اجتماعی» پاسخ داده است. در این بررسی همچنین 8 چالش کلیدی بخش مسکن و ساختمان فهرست شده و در نهایت 10 فرمان برای دستیابی به رونق پایدار و غیرتورمی در حوزه خرید و ساخت مسکن با هدف «تسهیل صاحب‌خانه شدن خانه‌اولی‌ها و کاهش جمعیت بدمسکن، ساماندهی بافت فرسوده و حل معضل حاشیه‌نشینی» اعلام شده است.

    ماموریت دفتر طرح‌های کالبدی برای تهیه گزارش اولیه مطالعات مباحث مدیریتی حوزه نفوذ آزادراه تهران شمال (گیلان)

    پیروز حناچی دبیر سابق شورای‌عالی شهرسازی‌ومعماری ایران در نامه‌ای به مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی ، مصوبه شورا را درباره گزارش اولیه مطالعات مباحث مدیریتی حوزه نفوذ آزادراه تهران شمال (گیلان) ابلاغ کرد.

    در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران به مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 96.5.2 خود، ضمن استماع گزارش ارایه شده از طرح پژوهشی «انجام مطالعات مباحث مدیریتی حوزه نفوذ آزادراه تهران شمال (گیلان)» که توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی تهیه شده، به دلیل عدم‌کفایت مطالعه انجام شده و فقدان انسجام در ارتباط با موضوع حوزه نفوذ آزادراه تهران- شمال و تردید در اعتبار داده‌ها و آمار و نیز تکرار کلیات و موضوعات قابل‌تفسیر، مقرر نمود: مشاور و دفتر تخصصی مربوطه گزارش را در اسرع وقت با توجه به موارد زیر تکمیل و سپس جهت بررسی به کمیته فنی شماره یک شورای‌عالی ارایه نمایند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو