مدیران خودروعصر اعتبار

با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی؛

ساخت شهرک‌های ساختمانی در زمان کوتاه میسر شد

عصر ساختمان: برای نخستین بار در ایران اقدام به طراحی و ساخت قطعات ساختمانی از جنس UPVC و WPC و سایر کامپوزیت ها انجام شد که این امر موجب سرعت در ساخت و ساز ،ایمن سازی و عایق بودن ساختمان از لحاظ صوتی و حرارتی میگردد.

ساخت شهرک‌های ساختمانی در زمان کوتاه میسر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رشدسریع جمعیت و نیاز گسترده جامعه به ساختمان درسالهای اخیر ضرورت تغییر درروشهای ساخت را بیش ازپیش اشکار کرده است استفاده ازسیستم های سنتی درامرساخت وسازمتناسب با نیازکشور نبوده و باید با استفاده ازروشهای جدید درسیستم های ساختمانی به اهدافی مانند سبک¬سازی افزایش مقاومت دربرابر زلزله سرعت و کیفیت ساخت دست یافت.
    ساخت شهرکی با 1000 واحد مسکونی تنها در مدت 2 ماه
    ابوالقاسم مرادی مدیر عامل شرکت فناور پلاستیک سپاهان با اشاره به قطعات تولیدی در صنعت ساختمان سازی بیان کرد:مجموعه قطعات تولید شده با هدف رفع تنگناهای مسکن و به روزرسانی تکنولوژی ساختمان سازی امکان ساخت شهرکی با 1000واحد مسکونی را در مدت دو ماه فراهم کرد.
    مرادی به نوسازی و به سازی ساختمان ها تاکید کرد و افزود: با توجه به استفاده از تکنولوژی روز در صنعت ساختمان سازی امکان بازسازی خرابی های ناشی از حوادث غیر مترقبه از قبیل زلزله و ... نوسازی و به سازی ساختمان ها در مدت زمان کوتاه فراهم میگردد. و از سویی دیگر تولید پروفیل های UPVCکه در آن زمان از خارج کشور وارد می¬شد، پانل های سقفی دیوارپوش UPVCو سقف کاذب و تایل های UPVC، دیوارهای پیش ساخته از جنس WPC و همچنین درب های ساختمانی WPC، و سرویس آشپزخانه WPCاکنون در داخل با کیفیتی برابر با محصولات خارجی در حال تولید است.
    این فعال حوزه فناور با اشاره به میزان تولیدات سالانه محصولات گفت: سهم داخلی تولیدات بالغ بر 36 میلیارد تومان است و در حال حاضر میزان صادرات این شرکت در حدود 6 میلیون دلار است .
    به گفته مرادی مجموعه تیممجتمع فناور پلاستیک سپاهان ، بالغ بر 15 نفر R&Dو حدود 300 نفر دردر داخل کارخانجات و بالغ بر 1600 نفر را در مجموع به کار گرفته ، البته با دارا بودن واحد تحقیقاتی در شهرک علمی تحقیقاتی و همکاری موثر با اساتید و نخبگان طراحی محصول و روش های بهینه تولید را مدیریت می کنند .تیم تحقیق و توسعه در این شرکت در سه بخش تحقیق بر روی به سازی فرمولاسیون و تحقیق بر روی توسعه استفاده از قطعات پلیمری پیش ساخته و تحقیق بر طراحی و توسعه تنوع پذیری و روش های نوین طراحی دکوراسیون داخلی است .
    مدیر عامل این شرکت فناور میزان صرفه جویی ارزی محصولات را قابل توجه خواند و افزود: در بحث میزان صرفه جویی ارزی این مجتمع ، در صورتی که بصورت کامل راه اندازی شود سالانه بالغ بر یکصد میلیون دلار میتواند صرفه جویی ارزی داشته باشد.
    وی محصولات تولید شده را هم پایه محصولات مشابه خارجی خواند و گفت:‌ باتوجه به قابلیت صادراتی محصولات یوپی وی سی این محصولات کاملا رقابت پذیر است . در مورد قطعات ساختمانی پیش ساخته ساختمانی چون این قطعات بوسیله این شرکت طراحی شده محصول مشابه با آن وجود نداشته و در صورت شرایط مناسب جهت تولید و اجرای آن کاملا قابلیت ایجاد یک بازار نوین داخلی و صادراتی را دارا است.
    مرادی با تاکید بر گستردگی محصولات تولید شده بیان کرد: بعضی از محصولات نمونه خارجی ندارند ولی بعضی از اقلام از قبیل پانل¬های دیوارپوش¬ها و سقف کاذب و پروفایل های UPVC از کشورهایی نظیر چین و ترکیه وارد می شود ولی این واحد قادر به رقابت کیفی و کمی است.
    این فعال حوزه فناوری در پایان با اشاره به نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت از شرکت های صاحب علم و و فناوری بیان کرد:‌در راستای رسیدن به بهترین ها در صنایع و در دست گیری بازار داخلی و توسعه فناوری نیازمند حمایت از سوی مسئولین هستیم تا بتوانیم بیش از پیش به فعالیت بپردازیم و در راه رسیدن به ایده آل ها گام برداریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار