مدیران خودروعصر اعتبار

بازسازی بافت‌های حاشیه‌ای در گروی اقدام جامع مشترک است

عصر ساختمان- عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: بازآفرینی شهری فقط زمانی رخ می دهد که نگاه برنامه جامع اقدام مشترک وجود داشته و تمام دستگاه‌ها در محلات هدف بازآفرینی کار کنند.

بازسازی بافت‌های حاشیه‌ای در گروی اقدام جامع مشترک است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، هوشنگ عشایری گفت: 19 میلیون نفر جمعیت در سراسر ایران ساکن محلات هدف بازآفرینی هستند که شامل محلات فرسوده و تاریخی در داخل بافت شهر و محلات حاشیه ای شهرها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی است که 11 میلیون نفر در حاشیه شهرها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی و 8 میلیون نفر در بافت‌های ناکارآمد میانی و تاریخی شهرها زندگی می‌کنند.

    عشایری با اشاره به رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه شهرسازی گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید به سمت جریان سازی و بازآفرینی در محلات مورد هدف است.

    وی تصریح کرد: به جای اینکه شهر را در نقاط جدید شهری ببینیم و مردم را به محلاتی که وجود نداشتند بکشانیم یعنی زمین به محدوده شهر اضافه کنیم و شهر را در سمت افقی توسعه بدهیم انتظار دولت این است که حرکت به سمت و سوی بافت قدیم و بافت ساخته شده برای احیاء و باززنده سازی آن‌ها صورت پذیرد.

    عضو هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران بیان کرد: برای این موضوع و نگاه خاص دولت و تقویت این نگاه در سال های نخست فعالیت دولت یازدهم (1393 و 1394) سندی تنظیم و برنامه جامعی برای پرداخت به موضوع بازسازی و احیاء محلات مورد هدف بازآفرینی تدوین و به تمام نهادهای مرتبط شامل وزارت خانه های کشور، بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، نیرو و همچنین ساکنان این محلات ابلاغ شد که می‌بایست بر اساس این سند و برنامه پیش بروند.

    وی اذعان داشت: در دو سال دوم فعالیت دولت یازدهم یعنی سال های 95 و 96 فعالیت اجرایی احیای بافت های ناکارآمد آغاز شده و در سال گذشته نزدیک به 40 پروژه با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان توسط شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اجرا شد که این رقم امسال به 680 پروژه با اعتباری بالغ بر 640 میلیارد تومان رسیده است که نشان‌دهنده نگاه ویژه دولت در این خصوص است. رئیس جمهور نیز در مجلس نیز بر این مهم که باید در این محلات بی‌وقفه کار شود تأکید کرد.

    عشایری افزود: تا سال 1400 باید خدمات شهری این محلات را هم از نگاه کالبدی و هم از نگاه فرهنگی ـ اجتماعی ـ اقتصادی به میانگین شهری همان شهر برسانیم و این اتفاق فقط زمانی می‌تواند رخ دهد که نگاه برنامه جامع مشترک به این برنامه وجود داشته باشد یعنی تمام دستگاه‌های مرتبط باید مسئولانه در این مناطق کار کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو