مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل:

۵۰۰ میلیون ریال به مرمت خانه تاریخی آقا سلیم آران و بیدگل اختصاص یافت

عصر ساختمان- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل از آغاز فصل دوم مرمت خانه تاریخی آقا سلیم با اعتباری به میزان ۵۰۰ میلیون ریال در بافت قدیم آران و بیدگل خبرداد.

۵۰۰ میلیون ریال به مرمت خانه تاریخی آقا سلیم آران و بیدگل اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، جواد صدیقیان بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از خانه تاریخی آقا سلیم در آران و بیدگل اظهار داشت: خانه آقا سلیم دارای عناصر و تزیینات مربوط به معماری بومی آران و بیدگل  بوده و از جمله بناهای ارزشمند تاریخی در بافت تاریخی این شهر  است.

    صدیقیان ضمن اشاره به ویژگی های خانه تاریخی آقا سلیم در بافت قدیمی شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: خانه تاریخی آقا سلیم در بافت قدیمی شهرستان آران و بیدگل در محله بازار قرار داشته و متعلق به دوره قاجاریه است.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل از اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار ویژه مرمت خانه آقا سلیم افزود: عملیات مرمت این خانه تاریخی آغاز شده و در این مرحله نسبت به مرمت بخش‌های آسیب دیده سقف و دیوارها اقدام می‌شود.

    وی با بیان اینکه خانه تاریخی آقا سلیم در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، بیان کرد : این اثر تاریخی شهرستان آران و بیدگل در 24 آبان ماه 1385 با شماره 16317 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل ابراز داشت: آران و بیدگل در بین شهرستان‌های استان اصفهان با ثبت 131 اثر تاریخی پس از اصفهان و کاشان بیشترین آثار ملی را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی