مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز تامین مالی صنعت سیمان در بورس کالای ایران

عصر ساختمان:شرکت سیمان سپاهان روز دوشنبه ۵ بهمن ماه با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد ۲۰۰ هزار تن سیمان پرتلند تیپ ۲ تولیدی قصد تامین مالی ۲۰۰ میلیارد ریالی را از طریق این ابزار مالی در بورس کالای ایران دارد.

آغاز تامین مالی صنعت سیمان در بورس کالای ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از بورس کالای ایران،پس از تامین مالی بلندت مدت شرکت های معدنی و پتروشیمی از طریق اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالای ایران، این بار نوبت به صنعت سیمان رسید تا شرکت های حاضر در این صنعت نیز به منظور تامین سرمایه در گردش، مسیر دیگری را به جز سیستم بانکی انتخاب کنند.

    شرکت سیمان سپاهان روز دوشنبه 5 بهمن ماه با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد 200 هزار تن سیمان پرتلند تیپ 2 تولیدی قصد تامین مالی 200 میلیارد ریالی را از طریق این ابزار مالی در بورس کالای ایران دارد.

    بر اساس این گزارش، سود این اوراق 23 درصد روز شمار و بازدهی اوراق در سررسید 24 تا 28 درصد خواهد بود. براساس این قرارداد، خریدار در پایان دوره می‌تواند نسبت به تحویل فیزیکی یا تسویه نقدی با توجه به قیمت دارایی پایه در سررسید و بر اساس قیمت اعمال اختیار فروش تبعی یا اختیار خرید تبعی اقدام کند.

    بر اساس این قرارداد، اندازه هر قرار داد یک برگ معادل ( 10 تن) و تحویل آن یک سال پس از تاریخ عرضه اولیه است. همچنین روش عرضه اولیه این اوراق، روش عرضه گسترده به قیمت ثابت است که سقف حجم هر سفارش در این معاملات نا محدود خواهد بود.

    بر اساس اطلاعیه عرضه در بورس کالای ایران، مدت این قرارداد یک سال از تاریخ عرضه اولیه تعیین شده و تحویل فیزیکی آن 10 روز پس از سر رسید صورت می گیرد، این در حالی است که دوره تحویل حداکثر یک ماه پس از تاریخ سر رسید است.

    معاملات ثانویه این اوراق نیز که از طریق شبکه کارگزاران بورس کالای ایران انجام خواهد شد، حداکثر 10 روز کاری پس از عرضه انجام خواهد شد.

    همچنین بازارگردان در این اوراق موظف است ضمن عملیات بازگردانی، تقاضاهای فروش اوراق سلف موازی استاندارد را در حداقل قیمت تضمین شده شامل اصل مبلغ پرداخت شده در عرضه عمومی و سود 23 درصد سالانه روز شمار برای هر ورق بر اساس مقررات معاملات اوراق بهادار در بورس کالا خریداری کرده و تقاضاهای خرید اوراق سلف موازی استاندارد موضوع این قرارداد را تا سقف اوراق در اختیار به متقاضیان عرضه کند.

    متقاضیان می توانند با مراجعه به شبکه کارگزاران بورس کالای ایران در سراسر کشور برای خرید این اوراق اقدام کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو