مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت عمران پردیس:

بعضی پیمانکاران پردیس برای مردم کیسه دوخته‌اند!

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه ظرف ۱۰ روز آینده ۲۰۰۰ واحد مسکن مهر را در فاز ۸ افتتاح می‌کنیم، گفت: این ۱۴ ماه که از مسوولیت من می‌گذرد به اندازه ۱۴ سال گذشت؛ چرا که برخی پیمانکاران کم‌کاری می‌کنند و برخی برای مردم کیسه دوخته‌اند.

بعضی پیمانکاران پردیس برای مردم کیسه دوخته‌اند!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سعید غفوری، صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: بحمدالله در فاز 8 اتفاقات خوبی افتاده است. اگر کسی منصفانه از این فاز بازدید کند وضعیت آماده سازی مسکن مهر با 14 ماه پیش قابل مقایسه نیست. من تشکر می کنم از صبوری مردم و همچنین پیمانکارانی که پروژه ها را به مرحله تحویل رسانده است. به زودی در 10 روز آینده حدود 2000 واحد در فاز 8 آماده افتتاح است.

    وی افزود: هر خیابان و معبری که دستگاه‌های خدمات رسان آماده می کنند پیمانکاران به خوبی پیش می روند. دو نوید را می دهم اول اینکه هر افتتاحی باعث می شود که در همسایگی آن زونها نیز شبکه های آب و برق و گاز هم برسد. اتفاق خوب دیگر که در آینده نزدیک می رسد و ما تعهدات لازم را به بانک دادیم این است که تعهدی به بانک دادیم که پایان کار را خواهیم گرفت فقط بانک مسکن لطف کند با ارایه سفته، دیگر ضامن نگیرد که بتوانیم فروش اقساطی مسکن مهر را انجام دهیم. این باعث می شود که سرعت تحویل واحد بالا برود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه متاسفانه در فاز 8 تعدادی از پیمانکاران کار نمی کنند، گفت: با این حال از این فاز رضایت نسبی داریم و انشاءالله در آینده نزدیک نتایج بهتری را در این فاز خواهیم گرفت. حدود 50 درصد این فاز در سال جاری و مابقی در سال آینده افتتاح می شود.

    غفوری با طرح این سوال که چرا برخی پیمانکاران خوب و برخی بد و کند عمل می کنند، گفت: همه شرایط پیمانکاران شبیه هم است ولی برخی از پیمانکاران نه سازنده اند و نه پیمانکار. هیچ اسمی نمی شود روی آنها گذاشت. هیچ دلیلی نداشت که کارها به سال آینده موکول شود و باید امسال تمام می شد اما متاسفانه برخی پیمانکاران همکاری نکردند.

    وی درخصوص شبکه های اصلی و آماده سازی گفت: تمام آماده سازی بر عهده شرکت عمران است. خواهشم از دستگاه‌های مرتبط این است همتی که پایان سال گذشته بود از جمله اوراق خزانه اسلامی که خوب استفاده کردیم و در بخش زیرساخت و روبنایی و آماده سازی کردیم، این همکاری ادامه یابد. خواهشم این است که یارانه نقدی هم به خوبی پیش برود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس همچنین با اشاره به فاز 3 تصریح کرد: در فاز 3 مسائل پیچیده ای در خصوص سازنده داریم که مبالغ اضافی را از مردم درخواست می کنند ولی ما با افزایش تسهیلات شارژ مالی خوبی به شرکت سرمایه گذاری مسکن کردیم. آنجا حدود 700 واحد باقی مانده است ولی مسائل هر فازی در پردیس عجیب و غریب است. این 14 ماه به اندازه 14 سال بر من گذشت. برخی متاسفانه برای مردم کیسه دوخته اند.

    غفوری خاطرنشان کرد: ما طی 14 ماه گذشه میراث دار خیلی مسائل عجیب و غریبی بودیم اما در روز تودیع و معارفه عده ای با من عکس گرفتند و در گروه‌ها گذاشتند که البته شاید واحدهایی هم داشته باشند اما در روزهای اخیر از ما رانت خواستند. شماره تلفن 80 هزار متقاضی را از ما می خواهند که در این زمینه چند نفر هم بازداشت شده اند.

    وی با بیان اینکه به هیچ وجه افزایش قیمتی در مسکن مهر پردیس نخواهیم داشت گفت: اگر افزایش قیمتی هم تحمیل شود وزارت راه و شهرسازی متقبل می شود؛ چرا که به مردم به اندازه کافی فشار آمده و دیگر افزایش قیمت نخواهیم داشت.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس، یکی از جنجالی ترین فازها را فاز 5 دانست و گفت: من در این فاز افتتاح هایی کردم که شاید از نظر کمیت و کیفیت راضی نبودم. ولی صلاح دیدیم آنچه به نفع متقاضیان و صلاح مالکان است واحدها را تحویل دادیم. حدود 10 هزار واحد در اختیار شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان است آنجا مبالغ مالی خیلی خوبی تزریق کردیم ولی آنچنان که باید و شاید نتایج مطلوبی نگرفتیم. حدود 20 درصد جنوب بلوار شهید صیاد شیرازی و 80 درصد بالای بلوار است. در هفته های اخیر حدود 650 واحد را در آنجا افتتاح کردیم اما از روند تحویل واحد در این فاز راضی نیستم.

    وی با اشاره 10 هزار واحد واقع در فاز 5 گفت: تعجب می کنم که چرا شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان نتوانسته درخصوص تعداد نفرات اجرایی و پیشرفت فیزیکی کار سرعتی که مدنظر ما است داشته باشند. البته پرداختی‌ها به موقع انجام شده است. با این وضعیت بعید است تا سال 1400  هم افتتاح انجام شود بنابراین نیاز به یک اقدام بسیار جدی داریم.

    غفوری تاکید کرد: البته پیمانکاران خوبی هم در بلوار صیاد شیرازی داریم ولی بقیه پروژه ها به کندی پیش می رود. بارها به آنها اخطار داده ایم، خواهش و درخواست هم کردیم که سرعت بدهند اما جدی نمی گیرند. لذا باید هرچه سریعتر تصمیم عاجلی گرفته شود. متاسفانه روز اول قراردادی که با شرکت انبوه سازان گرفتند قابل تفکیک نیست.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به فاز 9 قدیم گفت:  از ابتدای سال تا الان در این فاز شش میلیارد تومان هزینه آماده سازی کردیم ولی هنوز تکمیل نشده است. فاز 9 قدیم باید سال 1391 تحویل می شد اما دیوارها مشکل دارد. با همه این تفاصیل همه توان خود را گذاشته ایم تا پروژه را پیش ببریم. دراین فاز از لحاظ ساخت مشکلی نداریم ولی از روز اول گمانه های اکتشافی خوب انجام نشده است. کار مهندسی خوبی انجام نشده ولی ما در قبال کسانی که آنجا واحد دارند وظیفه داریم و در حال رفع ایرادات هستیم. لذا تا یک ماه آینده با آماده سازی ایرادات دیوار، واحدهای مسکونی را هم تحویل می دهیم.

    غفوری درخصوص مترو پردیس هم گفت: مترو  پردیس در حال ساخت مطالعاتی است. اتفاقات خوبی در پردیس در حال وقوع است  و از مردم تقاضاداریم واحدها را ارزان نفروشد. راههای دسترسی در حال تکمیل است. تونل سلام نیز به زودی آماده می شود. اما دستانی در کار هستند که می خواهند واحدهای مردم را ارزان بخرند. خواهشم این است که مردم هوشیار باشند.

    مدیرعامل شرکت عمران پردیس  با بیان اینکه برخی با ایجاد کانال و بنگاه‌های تبلیغاتی به ما فشار آوردند اظهار  کرد: کسانی که این بنگاه‌ها را راه اندازی کردند شماره متقاضیان را از ما خواستند. به تدریج با پیمانکاران هم ارتباط گرفتند و از پیمانکاران سوءاستفاده مالی می کردند. به همین منظور کانال تلگرامی برای شفاف سازی راه اندازی کردیم و اطلاع رسانی ما در آینده بهتر خواهد شد.

    همچنین نظری نیا ـ عضوهیات مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس ـ گفت:  آب و برق و گاز به عهده شرکت عمران پردیس گذاشته شده است؛ در حالی که شرکت عمران متولی ساخت ساختمان است و نباید عهده دار انشعابات باشد و وزارت نیرو باید این اقدام را انجام دهد. اما متاسفانه وزارت نیرو در نصب انشعابات در فازهایی که افتتاح می کنیم خودداری می کند.

    وی اظهار کرد: برخی پیمانکاران گروکشی و زیاده خواهی می کنند. اما شرکت عمران پردیس توانایی پرداخت هیچگونه مبلغی ندارد. زمین هم دیگر نداریم که در اختیار آنها قرار دهیم. در همه کشور به موجب قانون، شرکت های خدمات رسان موظفند مثل همه شهرهای کشور به سایتهای مسکن مهر نیز خدمات با همان نرخ ارایه دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو