مدیران خودروعصر اعتبار

ریزش یک هتل در چین بر اثر زمین‌لرزه

عصر ساختمان- بخش‌هایی از یک هتل با ۲۰۰۰ مسافر در استان سی‌چوان چین در اثر زمین لرزه فروریخت.

ریزش یک هتل در چین بر اثر زمین‌لرزه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، ماموران امداد موفق شدند 500 مسافر را از قسمت‌های فروریخته خارج کنند.

    منابع خبری می‌نویسند که لابی هتل "تاتیان" در منطقه پارک ملی "تسوچایگو" بعد از تکان‌های شدید زمین در زمین لرزه امروز شکاف خورد. ماموران آتشنشانی و امداد موفق شدند 500 نفر از افراد داخل هتل را به موقع نجات دهند. با این حال برخی رسانه‌ها اعلام کردند که به احتمال زیادی شماری دیگر از مسافرانِ هتل زیر آوار گرفتار شده‌اند.

    به گزارش اسپوتنیک، لازم به ذکر است که در اثر صدمات وارده به جاده دسترسی به این هتل که در منطقه کوهستانی واقع شده بسیار دشوار است. جاده منتهی به هتل در اثر ریزش کوه مسدود شده است. این زمین لرزه با قدرت 6،5 ریشتر ساعت 21:19 دقیقه به وقت محلی در استان سی‌چوان رخ داده است.

    کارشناسان مرکز زلزله نگاری می گویند که قدرت زمین لرزه 7 ریشتر بوده است. پس از پایان زمین لرزه، 100 پس لرزه در دستگاه زلزله نگاری به ثبت رسیده است.

    بی‌بی‌سی‌ نیز گزارش داد که طبق اعلام مقامات محلی استان سی‌چوان در پی وقوع این زمین لرزه دست‌کم 13 تن جان خود را از دست داده و تعدادی دیگر هم مجروح شده‌اند.

    همچنین برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمال افزایش تلفات این حادثه وجود دارد و ساکنان مناطق زلزله زده در خیابان‌ها پناه گرفته‌اند.

    در سال 2008 نیز زمین لرزه مهیبی در این استان به وقوع پیوست که بیش از 70 هزار کشته برجا گذاشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی