مدیران خودروعصر اعتبار

پروژه‌های مشارکتی بناهای تاریخی خراسان جنوبی افزایش یافت

عصر ساختمان- ۱۸ میلیارد ریال از اعتبارات مالی، برای مرمت مشارکتی بناهای تاریخی استان خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرد.

پروژه‌های مشارکتی بناهای تاریخی خراسان جنوبی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، در سال جاری 75 پروژه مشارکتی از سوی اداره میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی به دفتر حفظ و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت های تاریخی پیشنهاد شد تا به محض تخصیص اعتبار در فهرست جدید مرمت و احیای استان قرار گیرند.

    علی شریعتی منش معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی، با اعلام اینکه پروژه های مشارکتی بناهای تاریخی استان خراسان جنوبی روند رو به رشدی داشته است، گفت: در سال مالی 95، 18 میلیارد ریال از اعتبارات مالی برای مرمت مشارکتی بناهای تاریخی استان خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرده است که شامل 50 بنای تاریخی ثبتی می‌شود.

    این در حالی است که 75 پروژه مشارکتی نیز در سال جاری از سوی استان خراسان جنوبی به دفتر حفظ و احیای بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی پیشنهاد شده که در صورت تخصیص اعتبار مرمت و حفاظت این بناها آغاز خواهد شد.

    وی افزود: بناهای تاریخی که مرمت و حفاظت آنها در سال جاری در استان خراسان جنوبی آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی 60 تا 70 درصد مواجه بوده؛ شامل خانه های تاریخی، ارگ، قلعه باغ و حسینیه 9 شهرستان استان است که با توجه به اولویت داشتن مرمت خانه های تاریخی بیشترین تعداد آثار مربوط به این بناهاست.

    شریعتی منش همچنین به مرمت آس بادها، مساجد تاریخی و کاروانسراهای تاریخی اشاره کرد و ادامه داد: درحال حاضر مرمت آس بادهای نهبندان و درمیان با استفاده از اعتبارات ملی در حال انجام است. همچنین مرمت مساجد تاریخی فردوس، قائم و افین در کنار مرمت کاروانسراهای چوخواه در طبس و زردان در زیرکوه نیز درحال انجام است.

    آنطور که معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی افزود: این بناهای تاریخی مربوط به دوره صفویه و قاجار می شود و به لحاظ ارزش های معماری دارای ارزش های منحصربه فردی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی