مدیران خودروعصر اعتبار

دولت می‌خواهد مسکن مهر را به اسم مسکن اجتماعی تحویل مردم دهد!

عصر ساختمان- سایه سنگین مسکن بر آینده سیاسی وزیر راه و شهرسازی سایه انداخته است. عباس آخوندی موضوع مسکن اجتماعی را مطرح کرد که پس از چهارسال، همچنان خاک می‌خورد

دولت می‌خواهد مسکن مهر را به اسم مسکن اجتماعی تحویل مردم دهد!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل از نیوزفا؛ طرح مسکن اجتماعی  چند سالی است که پس از آغاز دولت یازدهم به عنوان جدیدترین نسخه تامین مسکن برای قشر ضعیف و کم‌درآمد در کشور به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

    مسکن اجتماعی  قرار است 3 دهک اول جامعه را تحت پوشش قرار دهد.
    پس از همه وعده و وعیدها، هیئت دولت در روزهای پایانی سال 95 طرح مسکن اجتماعی را که در آذرماه سال گذشته تصویب شده بود، ابلاغ کرد؛ جالب آنکه در طرحی که دولت تصویب کرد، منابع مالی مورد نیاز از محل بازگشت منابع مسکن مهر نیست بلکه بانک مرکزی باید مجددا منابع جدیدی برای اجرای این طرح در اختیار بانک و وزارت خانه عامل اجرای آن قرار دهد؛این همان انتقادی است که آخوندی  بارها و بارها به پروژه مسکن مهر  وارد و عنوان کرد که دولت دهم با تزریق منابع بانک مرکزی(که در اقتصاد به آن پول پرقدرت گفته می‌شود) به مسکن مهر ، باعث رشد تورم شده است.
    وزیر راه و شهرسازی از منتقدان سرسخت مسکن مهر  بوده و بارها با واژه‌هایی تند و تیز، این پروژه ملی را مورد انتقاد قرار داده است، قرار است برخی واحدهای مازاد و بدون متقاضی مسکن مهر  را به اسم مسکن اجتماعی  و به عنوان دستاورد دولت یازدهم به متقاضیان احتمالی تحویل دهد. در همین ارتباط علی چگنی، مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در روزهای پایانی سال 95 در گفت وگو با رسانه‌ها از واگذاری مسکن های مهر بدون متقاضی در سراسر کشور به مشمولان طرح مسکن اجتماعی  خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی