مدیران خودروعصر اعتبار

مرمت بازار ابراهیم‌خان با مشارکت میراث فرهنگی و کسبه تمام شد

عصر ساختمان- مرمت اصولی بازار ابراهیم‌خان کرمان که در طول سالیان گذشته به دلیل دخل و تصرف‌های غیراصولی دچار منظر نامناسب شده بود، با مشارکت میراث فرهنگی و کسبه بازار تمام شد.

مرمت بازار ابراهیم‌خان با مشارکت میراث فرهنگی و کسبه تمام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی، مجموعه ابراهیم خان ظهیرالدوله یکی از مجموعه های تاریخی با ارزش شهر کرمان محسوب می شود که قدمت آن به دوره  قاجاریه می رسد. این مجموعه با ارزش شامل مدرسه، حمام، بازار و آب انبار است.

    «حمید روحی» معاون میراث فرهنگی استان کرمان درخصوص مرمت های اخیر بازار ابراهیم خان گفت:بازار ابراهیم خان سالهاست به عنوان بازار زرگری مورد بهره برداری قرار داشته است. با این حال طی سالهای گذشته مداخلات زیادی در این فضا انجام گرفته بود از جمله نصب دربهای کرکره ای، نصب تابلوهای نامناسب، تعمیر و مرمت های اشتباه، نصب کولر در سر در مغازه ها و کف سازی با آسفالت و ... که موجب شده بود این بازار منظر نامناسبی پیدا کند.

    وی افزود: با توجه به دخل و تصرف های نامناسب در بازار ابراهیم خان، سال گذشته با مشارکت کسبه و بازاریان مرمت و ساماندهی بازار ابراهیم خان آغاز شد و روز گذشته با اتمام مرمت کاشیکاری هفت رنگ سردر ورودی مدرسه از داخل قیصریه کار مرمت بازار به اتمام رسید.

    معاون میراث فرهنگی کرمان همچنین تاکید کرد: با همکاری و مشارکت اداره میراث فرهنگی کرمان و کسبه بازار طی یک دوره مداوم عملیات مرمت سقف ها و ستونها، ساماندهی تاسیسات شهری و انتقال به کانالها شامل آب، برق و مخابرات، برچیدن کف و کف سازی مجدد با قلوه سنگ ریز، برچیدن تابلوها و ساخت و نصب تابلوهای کاشی هفت رنگ برای هر مغازه، برچیدن کولرها و بازسازی پنجره های چوبی، مرمت حوض وسط قیصریه، مرمت و راه اندازی ساعت قدیم مدرسه به شکل و کارکرد اصلی، مرمت کاشیکاری هفت رنگ سردر مدرسه، استحکام بخشی سنگ های سردر مدرسه، مرمت و بازسازی دربهای چوبی ورودی، برچیدن دربهای کرکره ای و نصب دربهای جدید به شکل اصلی، سبک سازی و مرمت پشت بام و آجرفرش مجدد و مرمت مقرنسهای ورودی مدرسه و حمام و آب انبار انجام شد. به طوری که هم اکنون این بازار یکی از زیباترین بازارهای تاریخی کرمان محسوب می شود که الگوی مناسبی برای مشارکت مردم در حفظ آثار ابنیه و ارزشهای تاریخی به شمار می رود. 

    این درحالی است که به گفته روحی، مشارکت در مرمت و تعویض دربهای بازار بزرگ کرمان نیز با مشارکت شهرداری و کسبه ادامه دارد و کار بازسازی و مرمت حمام ابراهیم خان نیز با مشارکت بخش خصوصی و جهت کارگاه و ورک شاپ طلا و نقره آغاز شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو