مدیران خودروعصر اعتبار

در نشست نمایشگاه بین‌المللی سیمان مطرح شد:

نمایشگاه سیمان و صنایع وابسته با حضور ۱۲۰ مشارکت کننده

عصر ساختمان- معاون سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۴۰ درصد از ارزش سیمان را حمل و نقل آن شامل می‌شود و بدیهی است که یارانه حمل و نقل نقش به سزایی در تسهیل صادرات دارد.

نمایشگاه سیمان و صنایع وابسته با حضور ۱۲۰ مشارکت کننده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس ، محمد مجیری صبح امروز در نشست خبری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی سیمان، معدن، صنایع، فرآوری، مواد معدنی و خدمات وابسته با بیان این که معرفی صنایع با برگزاری نمایشگاه صورت می‌گیرد، عنوان کرد: نشست‌های جانبی می‌تواند به تأثیر هر چه بیشتر این موضوع کمک کند.

    وی با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه سیمان در اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه سیمان از نمایشگاه‌های تخصصی و پرطرفدار بوده و حضور فعالان این صنعت نشان دهنده دستاوردهایی است که در گذشته داشته‌اند.

    معاون سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان با بیان این که ایران پنجمین تولیدکننده بزرگ سیمان دنیاست، گفت: حمل و نقل در سیمان و تعاملات مالی با کشورهای دیگر از جمله چالش‌های جدی است؛ بعد از برجام بهتر شده اما هنوز مشکلاتی وجود دارد.

    40 درصد از ارزش سیمان را حمل و نقل آن شامل می‌شود

    وی با اشاره به راه‌حل‌های بهبود وضعیت صنعت سیمان اظهار داشت: باید به صادرکنندگان تسهیلات بدهیم از جمله یارانه حمل و نقل چرا که 40 درصد از ارزش سیمان را حمل و نقل آن شامل می‌شود و بدیهی است که یارانه حمل و نقل نقش به سزایی در تسهیل صادرات دارد.

    مجیری در رابطه با دلایل کم شدن صادرات خاطرنشان کرد: رقابت منفی بین شرکت‌ها منجر به کاهش صادرات شده، این موضوع را می‌توان با تشکیل کنسرسیوم‌ها حل کرد.

    وی تصریح کرد: سال 95 803 میلیون دلار صادرات که در سال قبل 953 میلیون دلار بوده و 16 درصد کاهش داشته اما از لحاظ وزنی افزایش داشته؛ از مجموع صادرات کشور 42 میلیون دلار سهم استان اصفهان است که با توجه به تولیدکننده‌های فعال در استان کمتر از انتظار است.

    در ادامه رسول محققیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان اظهار داشت در سال 96 سیاست‌های شرکت بر این قرار گرفته که در راستای معرفی و بازاریابی نمایشگاه از ظرفیت‌های رسانه‌ها استفاده شود.

    وی با اشاره به حضور صنایع مختلف در طول سال در نمایشگاه اصفهان، افزود: شرکت نمایشگاه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی را یکی از رسالت‌های خودش می‌داند.

    برگزاری نمایشگاه‌ها برون‌سپاری شده است

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان ادامه داد: در راستای اصل 44 تعدادی از نمایشگاه‌های اصفهان برون‌سپاری شده و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی سیمان، معدن، صنایع، فرآوری، مواد معدنی و خدمات وابسته جز این بخش است که توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

    وی در پاسخ به سؤالی پیرامون تأثیر برگزاری نمایشگاه بر میزان صادرات، گفت: نهادهای دولتی و اتاق بازرگانی می‌توانند تیم‌های خارجی را به نمایشگاه بیاورد و بازارهای جدید برای تولیدکنندگان ایجاد کند.

    محققیان در خصوص میزان پیشرفت پروژه نمایشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: سه کارفرما به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند؛ در مرداد ماه نشست خبری در محل پروژه برگزار و خبرنگاران از نزدیک از روند پیشرفت پروژه بازدید خواهند کرد.

    70 درصد زنجیره تأمین سیمان در اصفهان است

    محمود بندرچی مدیرعامل شرکت رستاک پاد ویژن نیز در رابطه با برپایی نمایشگاه سیمان یادآور شد: سال 93 برای نخستین بار با تعامل با شرکت نمایشگاه‌های اصفهان، نمایشگاه سیمان و صنایع وابسته در اصفهان برگزار شد.

    وی افزود: سال 94 به میزبانی اصفهان و سال گذشته نمایشگاه سیمان در شیراز برپاشد، امسال برای چهارمین دوره به اصفهان برگشتیم و به دلیل این که 70 درصد زنجیره تأمین سیمان در اصفهان است اولویت ما در برگزاری نمایشگاه این استان است.

    تولید سیمان در سال 95 نسبت به 93، 6 درصد کاهش یافته است

    بندرچی با بیان این که 64 میلیون تن تولید سیمان کشور است، گفت: بیش از 70 کارخانه سیمان فعال در کشور وجود دارد که در کنار آن 15 پروژه هم در حال انجام است؛ البته تولید کشور در سال 95 نسبت به دو سال قبل از آن 6 درصد کاهش یافته است.

    وی با اشاره به وضعیت نامناسب صادرات سیمان اظهار داشت: بازارهای صادراتی در حاشیه خلیج‌فارس، آسیای میانه و آفریقا از جمله مقصدهای سیمان صادراتی ایران است؛ چین، امریکا، هند و ترکیه از تولیدکنندگان عمده سیمان هستند که تولید آن‌ها بیش از ایران است.

    مدیرعامل شرکت رستاک پاد ویژن با بیان این که تولید سیمان در چشم‌انداز 1404 صد میلیون تن پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: سمیناری با موضوع بررسی شرایط رکود بازار سیمان در داخل و بازارهای جدید برای صادرات در کنار نمایشگاه برگزار می‌شود.

    به گفته بندرچی، کارخانه جات سیمان، شرکت‌های مهندسان مشاور سازه، خدمات فنی و مهندسی، ماشین سازان، تأسیسات آب‌رسانی، فیلتراسیون و محیط‌زیست، اتوماسیون صنعتی، لوازم آزمایشگاهی، قطعات ریخته‌گری، کیسه‌های سیمان، معادن و شرکت‌های بازاریابی از جمله زیرگروه‌های نمایشگاه هستند.

    مشارکت 120 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه سیمان

    وی عنوان کرد:100 کمپانی داخلی و 20 خارجی در زیرگروه‌های گفته شده در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی سیمان، معدن، صنایع، فرآوری، مواد معدنی و خدمات وابسته حضور خواهند داشت.

    وی هدف از برگزاری نمایشگاه را تجهیز کارخانه‌های سیمان دانست و ادامه داد: امیدواریم صنعت ساختمان رشد کند که به منزله رشد سیمان هم خواهد بود، در سال گذشته رشد یک درصدی در حوزه صنعت سیمان را شاهد بودیم.

    بندرچی در پایان به قرارداد با وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و اذعان داشت: روکش‌های غلتکی بتنی به جای آسفالت، قراردادی است که با وزارت راه بسته شده و به صورت آزمایشی در جاده گلستان انجام گرفته که امیدواریم در آینده تمامی جاده‌ها از این روکش استفاده کنند؛ عمر بیشتر، آلودگی کمتر و بهره‌وری بالا از جمله مزیت‌های بتن نسبت به آسفالت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی