مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی قم:

آثار تاریخی قم، هنوز به طور کامل به مردم شناسایی نشده‌ است

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از مرمت۱۰ اثر تاریخی در استان قم خبر داد و گفت: آثار تاریخی قم، هنوز به طورکامل به مردم شناسایی نشده‌ است.

آثار تاریخی قم، هنوز به طور کامل به مردم شناسایی نشده‌ است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، عیسی رضایی با اشاره به انعقاد قرارداد برای مرمت 10 اثر تاریخی اظهار کرد: اکنون این قراردادها پیگیری و به مرحله اجرا رسیدند که خانه تاریخی وفایی در بخش خلجستان، کاروان سرای الله قلی بیک در بخش سلفچگان، کاروانسرای سنگی کوه نمک و احیاء قلعه تاریخی دولت آباد از جمله این آثار هستند.

    وی با اشاره به ظرفیت میراث فرهنگی قم گفت: آثار تاریخی قم، هنوز به طورکامل به مردم شناسایی نشده‌اند و مردم آن‌ها را نمی‌شناسند در حالی که این آثار باید معرفی شود چرا که موجب جذب گردشگر و افزایش مدت اقامت زائران و مسافران در استان می‌شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: استان قم بیش از 350 اثر ثبتی در فهرست آثار ملی اعم از مساجد، کاروان سراها، قلعه‌ها و محوطه‌ها، خانه‌ها و آب‌انبارهای تاریخی دارد که بدون شک معرفی آثار و شناسایی و حفظ و نگهداری از آن جزئی از رسالت‌های ملی و مذهبی همه ما است.

    عیسی رضایی افزود: علاوه بر 350 اثر تاریخی ثبت شده، حدود 1000 اثر تاریخی شناسایی شده در استان قم داریم که با وجود عدم ثبت، زیر نظر میراث فرهنگی است و اداره کل وظیفه صیانت و بازسازی این آثار را دارد.

    رضایی با اشاره به مرمت‌های در حال اجرا بیان داشت: بازسازی خانه شاکری در شهر قم با اعتبار 500 میلیون ریال، مرمت کاروانسرای صدرآباد با اعتبار یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال، بازسازی کاروانسرای سنگی در روستای محمد آباد کاج با اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون ریال از جمله اقدامات این اداره کل در حفظ و احیای اماکن تاریخی است.

    وی افزود: محوطه باستانی قلی درویش، مرمت عصاری کهک و مرمت مسجد اعظم از دیگر اماکنی است که با نظارت کارشناسان میراث و دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی قم در حال اجرا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو