مدیران خودروعصر اعتبار

کشف ۸۷ شی تاریخی در استان سمنان

عصر ساختمان- فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان از کشف ۸۷ عدد شی تاریخی مربوط به دوره های مختلف تاریخی طی سه ماه ابتدایی امسال در این استان خبرداد.

کشف ۸۷ شی تاریخی در استان سمنان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سرهنگ محمدرضا افضلی با اعلام این خبر اظهار کرد: کشف این آثار با همکاری و پشتیبانی انتظامی و امنیتی فرماندهان نیروی انتظامی استان و شهرستانها با نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان صورت گرفت.

    وی گفت: در مجموع و  بر اساس انجام 23 هزار و 273 مورد بازدید نظارتی محسوس و غیر محسوس مراقبان از آثار تحت پوشش، 12 نفر دستگیر و 87 شی تاریخی کشف شد.

    وی افزود: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم بازار تاریخی شاهرود، جلوگیری از مرمت غیرمجاز در بازار بالا سمنان و دستگیری حفاران غیرمجاز در نقاط مختلف استان، از دیگر فعالیت‌های یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان در این مدت است.

    افضلی یکی از مهم‌ترین پرونده‌های به سرانجام رسیده را کشف سوت به سرقت رفته کارخانه ریسمان ریسی سمنان عنوان کرد و گفت: این سوت تاریخی که در سال 94 به وسیله افراد ناشناس به سرقت رفته بود توسط نیروهای پلیس آگاهی استان کشف و به اداره کل منتقل شد.

    وی گفت: رونمایی از لباس متحدالشکل جدید نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان، برگزاری هشت دوره آموزشی و سرکشی از نحوه مرمت بناهای تاریخی استان از دیگر اقدامات یگان است.

    فرمانده یگان حفاظت از آثار تاریخی استان سمنان افزود: علاقمندان به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان سمنان می‌توانند هرگونه تخلف، تعرض، تخریب یا حفاری غیرمجاز علیه آثار تاریخی را به شماره 31705 سامانه خبری یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اعلام کنند.

    استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تمامی این آثار نیاز به مراقبت و حفاظت با مشارکت عموم شهروندان دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی