مدیران خودروعصر اعتبار

توسط یک شرکت دانش بنیان؛

خط تولید بتن نانویی ایران در کشورهای خارجی راه اندازی می شود

عصر ساختمان- یک شرکت دانش بنیان تولید کننده محصولات بتنی موفق شده است که کفپوش بتنی نانو تولید کند و بنا دارد برای توسعه محصول خود دانش فنی این محصول را به اتیوپی انتقال دهد.

خط تولید بتن نانویی ایران در کشورهای خارجی راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهریار ظهوری، قائم مقام مدیر عامل و عضو هیات مدیره  شرکت دانش بنیان تولید کننده محصولات بتنی اظهار داشت: طی مذاکراتی که با کشور اتیوپی داشته ایم درصدد همکاری با این کشور در قالب انتقال دانش فنی هستیم.

    وی با بیان اینکه محصولات بتنی سنگین هستند بنابراین تنها راه صادرات به کشورهای خارجی انتقال دانش فنی است، گفت: صادرات ما بیشتر به صورت خدمات فنی مهندسی و صادرات خط تولید است. انتقال دانش فنی و تولید محصول در همان کشور به گونه‌ای است که متناسب با آیین نامه‌های کشور و نیازشان خواهد بود.

    ظهوری با بیان اینکه کفپوش های نانویی که در این شرکت تولید شده کاربردهای متفاوتی دارد، خاطر نشان کرد: این کفپوش ها دو کاربرد دینامیکی و بار سبک دارند که اولین کاربرد در محوطه های کانتینری، بندرگاه ها، فرودگاه ها است و کاربرد دوم در پیاده روها و پارک ها استفاده می شود.

    به گفته وی، تا کنون در ایران کفپوش بتنی نانو تولید نشده و اگر هم بوده به صورت موردی و خاص تولید شده است؛ همچنین در کشورهای خارجی به این وسعت کار نشده و بیشتر در حد تحقیقات و مقاله بوده است. تولید سالیانه کفپوش بتنی نانویی 50 -60 هزار متر مربع است ولی تولید کل محصولات که شامل 5 محصول دیگر هم می‌شود بالغ بر 300 هزار متر مربع است.

    وی افزود: عمر بتن، دوام، مقاومت در برابر سولفات ها، کلریدها، مقاومت در برابر محیط‌های خورنده و... در بتن نانو وجود دارد و از ویژگی‌های مهم آن نسبت به نمونه‌های سنتی است.

    وی با بیان اینکه سطح استاندارد محصولات بتنی خود را با فناوری نانو بالا برده ایم، گفت: بنابراین حداقل 25 سال محصولات خود را تضمین کیفیت می‌کنیم.

    ظهوری عنوان کرد: البته با عراق نیز همکاری‌هایی در خصوص سایر محصولات این شرکت داشته‌ایم و در صدد هستیم که با کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، آسیای میانه، لبنان و... ارتباط بگیریم تا با انتقال دانش فنی تولید کفپوش‌ها، این محصول توسعه بیابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو