مدیران خودروعصر اعتبار

صنعت کاشی و سرامیک ایران نیازمند مدیریت کارامد

عصر ساختمان- یک تولیدکننده چهار برند کاشی و سرامیک گفت: صنعت کاشی و سرامیک کشور به راحتی می‌تواند با نظارت دقیق دولت فاصله‌اش با رقبا را کاهش دهد.

صنعت کاشی و سرامیک ایران نیازمند مدیریت کارامد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»، رونق ساخت و ساز، جلوگیری از صدور مجوزهای بی‌رویه، کنترل قیمت و تولید باکیفیت مهمترین عوامل موفقیت تولیدکننده‌های کاشی و سرامیک ایرانی در عرصه جهانی است.
    رئبس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت کاشی صدف اردکان بازار کاشی و سرامیک را مورد ارزیابی قرار داد و به خبرنگار ما گفت: تمام بازارها در کل اصناف کشوری در مقطع فعلی با مشکل مواجه هستند.
    محمدرضا کارگر ادامه داد: کاهش ساخت و ساز و تورم از بزرگترین سدهای توسعه بازار کاشی و سرامیک محسوب می‌‌شوند. کاهش تورم ضربه اصلی را به واحدهای بانکی بسیار زیاد است.
    به گفته او، تولید و عرضه متناسب با بازار و افزایش کیفیت کالا از عوامل موفقیت بازار کاشی و سرامیک هستند و در حال حاضر که بازار صنف ما اشباع شده است، نیاز به صدور مجوزهای بی‌رویه‌ نیست.
    کارگر به بزرگترین رقیب خارجی خود اشاره کرد و افزود: ترکیه با تولید با کیفیت، قیمت متناسب، رعایت استانداردهای جهانی و حمایت دولت خود به خوبی توانسته بازارها را از آن خود کند. اما در ایران برخی تولیدکننده‌ها بدون رعایت استانداردها و قیمت‌ها بازار را متلاطم کرده‌اند.
    او با اشاره به بازارهای صادراتی محصولات خود تولیدی زده است، در حالی که در حالت عادی تورم باید با سود بانکی متناسب و هماهنگ باشد اما در حال حاضر تورم پایین اما سود
    تصریح کرد: کاشی و سرامیک صدف و سه برند دیگر به کشورهای منطقه آسیای میانه از جمله پاکستان و عراق صادر می‌شوند.
    کارگر در پاسخ به سوال" با وجود صادرات، چرا تولیدکننده‌ها از نبود بازارهای صادراتی گله دارند" اظهار داشت: صحبت ما در مورد نبود مدیریت صحیح است. رقبای ما با حمایت دولت خود که LC برایشان باز می‌کند و در ثبات قیمت‌ها می‌کوشد و جلوی زیر قیمت فروشی‌ها را می‌گیرد به راحتی توانسته‌اند بازارهای منطقه را از آن خود کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو