مدیران خودروعصر اعتبار

۵۵ بنای تاریخی در استان یزد مرمت و بازسازی می‌شود

عصر ساختمان- سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از صدور حکم مرمت ۵۵ بنای تاریخی این استان توسط سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد.

۵۵ بنای تاریخی در استان یزد مرمت و بازسازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  ساشا ریاحی‌مقدم  صدور این حکم را در راستای اجرای قانون حفظ آثار ملی مصوب دوازدهم آبان ماه 1309 شمسی و نیز ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب بهمن 1364 و مواد 560 و 564 و 568 قانون مجازات اسلامی تعزیرات مصوب دوم مهرماه 1357، ماده یک از قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و ماده سه قانون اساسنامه میراث فرهنگی مصوب 1367، ذکر کرد.

    وی اظهار کرد: اکثر این آثار و بناهای تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند و به دلیل این که بناهای مذکور هم‌اکنون نیازمند مرمت و ساماندهی هستند، با ارسال حکم مرمت از سوی دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، طرح مرمت آنها توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اجرا می‌شود .

    سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان افزود: بنابر حکم ارسالی از سوی معاونت میراث فرهنگی کشور 14 بنا در شهرستان اردکان، 10 بنا در شهرستان میبد، 10 بنا در شهرستان مهریز، شش بنا در شهرستان بافق، شش بنا در شهرستان خاتم، پنج بنا در شهرستان اشکذر، سه بنا در شهرستان ابرکوه و یک بنا در شهرستان تفت، مرمت و احیا می‌شوند .

    این مقام مسئول در پایان نیز ابراز امیدواری کرد که با انجام این مرمت‌های گسترده در سطح استان، بناهای تاریخی و به خصوص ثبتی استان وضعیت مطلوبی پیدا کرده و آماده بازدید گردشگران و علاقمندان به میراث فرهنگی شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی