مدیران خودروعصر اعتبار

سازندگان و مهندسان ناظر پاسخگو شرایط مسکن مهر بجنورد باشند

عصر ساختمان- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: واحدهای مسکن مهر گلستان شهر بجنورد مشکل سازه ای ندارند و باید سازندگان و مهندسان ناظر نظام مهندسی پاسخگو باشند

سازندگان و مهندسان ناظر پاسخگو شرایط مسکن مهر بجنورد باشند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان‌شمالی، علی رضا مصطفی زاده  اظهار کرد: برآورد خسارت‌های وارد شده بر اثر زلزله 23 اردیبهشت ماه جاری انجام شده است و به ستاد بحران استانداری و بنیاد مسکن استان ارسال شده است .

    وی اضافه کرد : این خسارت‌ها توسط کارشناسان به ازای هر واحد 15 میلیون تومان براورد شده است .

    مصطفی زاده با بیان اینکه اکثر واحدهای مسکن مهر گلستان شهر بجنورد دچار خسارت شده است، خاطرنشان کرد: به غیر از بلوک‌های ساختمانی هر واحد به طور متوسط 20 درصد تخریب داشته است که بیشترین خسارت‌ها ترک و تخریب دیوار بوده است و انچه مهم است براساس اعلام مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در این ساختمان‌ها خسارت سازه ای وجود نداشته است .

    وی افزود: طی نامه ای برآورد خسارت واحدهای گلستان شهر بجنورد به ستاد بحران استانداری و بنیاد مسکن استان  ارسال شده است اما هنوز هیچ دستورالعملی برای ترمیم و بازسازی از سوی مراجع ذیربط ابلاغ نشده است .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هیچ تخریبی به لحاظ سازه ای وجود نداشته است تعمیر و ترمیم واحدهای خسارت دیده باید توسط سازندگان این پروژه‌ها انجام شود .

    وی با بیان اینکه در پروسه اجرای پروژه مسکن مهر، راه و شهرسازی فقط بر روند تخصیص اعتبارات بانکی نظارت داشته است، تصریح کرد: اینکه این واحدها تا حدودی تخریب شده است باید سازندگان و ناظران نظام مهندسی پاسخگو باشند .

    وی افزود: ما نیز در خصوص علل تخریب این واحدها و بررسی این موضوع با سازندگان و مهندسان ناظر این پروژه ها مکاتباتی برای استهمال اقساط بانکی و ودیعه مسکن این واحدها پیشنهادات لازم را به بانک مسکن کشور داشته ایم که در دست پیگیری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی