مدیران خودروعصر اعتبار

شنبه محقق می‌شود؛

بهره‌برداری از ۲ تصفیه‌خانه استان تهران

عصر ساختمان- تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرهای پیشوا و پردیس روز شنبه (۲۰ خرداد ماه) با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از ۲ تصفیه‌خانه استان تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، جمعیت زیرپوشش تصفیه‌خانه فاضلاب پیشوا برای افق طرح در سال 1420 معادل 160 هزار نفر است که در فاز نخست آن حدود 68 هزار نفر زیر پوشش آن قرار می‌گیرند. 

    محمد پرورش - مدیرعامل آبفای استان تهران - در باره این پروژه گفت: این تصفیه‌خانه بخشی از طرح عمرانی شامل احداث فاز نخست تصفیه خانه پیشوا با ظرفیت 11 هزار متر مکعب در شبانه‌روز، احداث خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب پیشوا به طول 60 کیلومتر، احداث خطوط جمع‌اوری و انتقال آب شهرهای ورامین و پاکدشت به طول 10.7 کیلومتر، بازسازی و توسعه 67 کیلومتر شبکه توزیع آب شهرهای ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا و حفر و تجهیز 23 حلقه چاه آب آشامیدنی در شهرای ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشواست.

    به گفته پرورش، اعتبار این طرح 1101 میلیارد ریال تخمین زده شده که از محل اعتبارات استانی، مسکن مهر و منابع داخلی شرکت تامین شده است.

    وی ادامه داد: مرحله دوم این طرح شامل تکمیل شبکه جمع‌آوری شهر به طول 80 کیلومتر و ساخت فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب است که در مجموع ظرفیت این تصفیه‌خانه را به 26 هزار مترمکعب در شبانه‌روز خواهد رساند.

    به گفته پرورش، از آنجاکه این پروژه در مناطق پررفت‌وآمد و با تراکم بالای تاسیسات زیرزمینی اجرا شده، روش اجرای شبکه فاضلاب بیش‌تر به صورت نقبی بوده است. همچنین مساحت مناطق زیر پوشش طرح فاضلاب شهر پیشوا 1676 هکتار است.

    مدیرعامل آبفای استان تهران در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس نیز گفت:‌ طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب پردیس نیز از سال 1387و در قالب طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی استانی‌شده برای زیر پوشش قرار دادن جمعیتی معادل 160 هزار نفر آغاز شد که شامل احداث فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس به ظرفیت 24 هزار متر مکعب در شبانه‌روز، احداث خطوط انتقال و شبکه جمع‌اوری فاضلاب پردیس به طول 65.3 کیلومتر، نصب 8000 رشته انشعاب فاضلاب، احداث 5000 مترمکعب مخزن در پردیس، احداث 675 کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهر تهران و نصب 60 هزار رشته انشعاب فاضلاب در تهران است.

    او گفت:‌ تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس دارای دو فاز است که فاز نخست آن به ظرفیت 24 هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی 125 هزار نفری است و برای ساخت آن اعتباری معادل 8450 میلیارد ریال هزینه شده است.

    به گفته پرورش، مجموع اعتبارات این دو طرح 9551 میلیارد ریال است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار