مدیران خودروعصر اعتبار

احیای روستاهای تولیدگر در دستور کار دولت

عصر ساختمان- فرماندار ویژه شهرستان ری با تاکید بر اینکه تسهیل در امر تولید سیاست دولت تدبیر و امید است افزود: دولت احیا روستاهای تولیدگر را به جد در دستور کار خود قرار داده است.

احیای روستاهای تولیدگر در دستور کار دولت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، هدایت الله جمالی پور گفت: ایجاد معاونت توسعه روستایی در دولت نشان از نگاه ویژه دولت به پیشرفت و آبادانی روستاهای کشور دارد و بر آن است تا بار دیگر روستای تولیدگر و کار آفرین را احیا کند از سوی دیگر تمام تلاش دولت بر این است که منطبق بر نظر مقام معظم رهبری، به تولید داخلی اهمیت دهد و شرایط را برای تولید داخلی تسهیل کند لذا توجه به احیا روستاهای تولیدگر به جد در دستور کار قرار گرفته است.

    وی افزود: هرچند خدماتی که برای روستا و روستاییان انجام شده در حد مطلوب نیست اما به نسبت امکانات و ظرفیتی که در اختیار دولت بوده است، در این راه گام های موثر و خوبی برداشته است، به طوری که امروز می توان گفت روستاهای ما در مقایسه با گذشته وضعیت بسیار بهتری دارند.

    وی تاکید کرد: توسعه پایدار یک امر جمعی و همه جانبه است، در حرکت جمعی نمی توان بدون تفاهم با سایر طرف های دیگر، راهی را که خود تشخیص می دهیم برویم، بلکه می باید دیدگاه ها را تعدیل کرد و بر اساس منفعت عمومی عمل کرد تا موفقیت حاصل شود.

    معاون استاندار تهران با اشاره اثرات مخرب مهاجرت از روستاها به شهرها ادامه داد: در دولت تمام تلاش خویش را کرده ایم تا بتوانیم هویت پر افتخار و غرورآفرین روستاییان را به آنها برگردانیم و کاری کنیم که روستاییان در پی آن نباشد که روستای محل سکونت آنها برای پیشرفت تبدیل به شهر شود.

    جمالی پور، روستای مولد را موتور محرک توسعه کشور توصیف کرد و افزود: باید کاری کنیم که به جای آنکه روستاها به شهر ارتقا پیدا کنند، با اختصاص امکانات و فعال کردن پتانسیل های موجود در آنها، روستا و اهالی روستا توانمند، تولیدگر و کارآفرین شوند. پول دادن و توزیع وجه نقد در بین مردم، آنها را نه تنها ثروتمند نمی کند بلکه باعث فقیرتر شدن آنها می شود. به جای این کار باید کمک کنیم تا جامعه خلاق، تولید کننده و کارآفرین شوند.

    وی درباره رفع موانع تولید به ویژه برای روستاییان گفت: بسته به نظرگاه طرفین، قوانین هم فرصت آفرین هستند و هم ایجاد محدودیت می کنند، اما نباید این نکته را از نظر دور داشت که اعمال قانون بهتر از بی قانونی است زیرا که نادیده گرفتن قانون باعث به وجود آمدن نابسامان در کشور می شود.

    وی تولید داخلی را ضامن آینده روشن ایران دانست و تصریح کرد: باید متناسب با ظرفیت ها، پتانسیل ها و همچنین محدودیت ها، طوری برنامه ریزی کرد که به سوی افق روشن گام برداریم، افقی که در آن بستر سازی برای تثبیت شرایط اقتصادی مناسب برای مردم و ایجاد رونق و فراهم کردن یک بازار مناسب برای تولید و اشتغال صورت پذیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو