مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان؛

رقابت منفی بین تولیدکنندگان سیمان

عصر ساختمان- رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان کشورگفت: درحال حاضر مهم ترین خطری که صنعت سیمان با آن رو به روست « رقابت منفی بین تولیدکنندگان» است.

رقابت منفی بین تولیدکنندگان سیمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اتاق بازرگانی تهران، سید محمد اتابک اظهار کرد: اندازه بازار سیمان در کشور ما ثابت است، سهمیه ای که انجمن برای تولیدکنندگان تعیین کرده به اندازه کشش بازار است. بنابراین تولید مازاد هم ثروت ملی را هدر می دهد و هم باعث می شود که تولیدکنندگان مجبور شوند حتی زیر قیمت تمام شده فروش داشته باشند.

    به گفته وی همه جای دنیا وقتی که بازار با رکود در ساخت و ساز و مصرف رو به رو هست، کنترل کردن میزان تولید برای هدر نرفتن سرمایه های ملی الزامی است و این کار هم در این شرایط کنونی کشور از طرف انجمن صنفی در حال انجام است و میزان سهمیه ها باتوجه به موقعیت کارخانجات و مصرف منطقه ای داده می شود و تولیدکنندگان باید این شرایط را لاجرم رعایت کنند و اگر این اتفاق نیفتد مجموعه صنعت ضرر خواهد کرد و بخشی از سرمایه های ملی به باد خواهد رفت.

    وی در پاسخ به اینکه چرا حالا نگرانی نسبت به رعایت نکردن سهمیه بندی ها از سوی برخی از کارخانه ها به وجود آمده است در حالی که این سهمیه بندی از سال گذشته آغاز شده است، گفت: سال گذشته 94 درصد هر آن چه تخصیص داده بودیم به عنوان سهمیه بندی برای مجموعه ها رعایت شد، ولی امسال به دلیل فشارهای اقتصادی که روی بنگاه ها وجود دارد؛ چه از طریق مالیات شرکت ها، چه مالیات بر ارزش افزوده و چه سایر هزینه هایی که به شرکت ها وارد می شود؛ بخشی از تولیدکنندگان رعایت سهمیه بندی ها را مثل سال گذشته و با جدیت انجام نمی دهند و به همین دلیل نیز با مشکلاتی رو به رو شده ایم.

    اتابک در خصوص قیمت سیمان در سال جاری و افزایش احتمالی آن افزود : «فعلا که قیمت ها افزایش خاصی پیدا نکرده است ولی برخی از واسطه ها در کف بازار قیمت ها را افزایش داده اند اما کارخانه های تولیدکننده سیمان اقدامی برای افزایش انجام نداده اند؛ آن چیزی که در کارخانه ها برای فروش سیمان صورت می گیرد براساس قیمت اعلامی انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان است و قیمت انجمن هم همان قیمت سال 95 است.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو