مدیران خودروعصر اعتبار

گرانترین پارکینگ ها ی جهان کجاست؟

عصر ساختمان- شاخص هزینه‌های پارکینگ در جهان در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. این شاخص مشخص می کند شما در کدام شهر جهان بیشترین هزینه را برای پارک خودرویتان می‌پردازید.

گرانترین پارکینگ ها ی جهان کجاست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از عصر ایران، شاخص این گزارش براساس داده‌های تحلیلی "پارکوپدیا" است که به پوشش بیش از 50 میلیون فضای پارک در 65000 شهر و 75 کشور جهان می‌پردازد.

    با پارک خودرو در این شهرها ورشکسته خواهید شد/ گرانترین فضای پارکینگ در شهرهای جهان را بشناسید

    پارکوپدیا که از ترکیب دو کلمه پارکینگ و واژه انگلیسی دایره‌المعارف ساخته شده، برنامه‌ای است که در سال 2007 برای پاسخ به تمام سوالات پارک و فضای پارکینگ در بسیاری از نقاط جهان ایجاد شد. امروزه پارکوپدیا پیشروترین برنامه ارائه دهنده در خدمات پارک محسوب می‌شود و توسط میلیون‌ها نفر از رانندگان و سازمان‌های بزرگ مانند اپل، بی‌ام‌و، کایوت، فورد، گارمین، جی ام، جگوار، لندروور، پژو، تویوتا، ولوو و فولکس‌واگن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    این مطالب در چند دسته مانند پارک دو ساعته، پارک روزانه و ماهانه طبقه‌بندی شده‌اند.

    با پارک خودرو در این شهرها ورشکسته خواهید شد/ گرانترین فضای پارکینگ در شهرهای جهان را بشناسید

    به منظور مقایسه هزینه‌های فضای پارک در نقاط مختلف جهان، شاخص برابری قدرت خرید این امکان را فراهم‌ می‌آورد تا بتوانیم قیمت‌های مختلف با فضای پارک در شهرها و کشورهای مختلف جهان را در برابر هم بسنجیم. قدرت برابری خرید به معنای این است که به عنوان مثال با 10 دلار در کشورهای مختلف چقدر می توان خرید کرد.

    پارک 2 ساعته

    گرانترین نرخ برای فضای پارک در یک توقف کوتاه (2 ساعته) در دو منطقه شهر نیویورک آمریکا قرار دارد.

    شما برای توقف دوساعته خود در این مکان‌ها باید 62 دلار (229 هزار و 400 تومان با توجه به نرخ روز دلار) پرداخت کنید. به طور متوسط نیویورک، بالاترین نرخ پارک 2 ساعته در جهان را با هزینه‌ای برابر 32.97 دلار آمریکا داراست.

    این درحالی است که شما در شهر سیدنی (استرالیا) به طور متوسط باید 28.45 دلار را برای یک پارک دو ساعته هزینه کنید. 

    همچنین هزینه پارک در سیدنی برای مدت 2 ساعته، حداقل 51 دلار (حدود 188 هزار تومان) از حساب شما می‌کاهد. 

    شهر بریزبن استرالیا نیز در میان شهرهای گران در پارک یک خودرو است و باید برای یک توقف 2 ساعته در این شهر ، به صورت میانگین مبلغ 21.77 دلار هزینه کنید. در ملبورن استرالیا این رقم به شکل متوسط به (21.56) دلار می‌رسد.

    با پارک خودرو در این شهرها ورشکسته خواهید شد/ گرانترین فضای پارکینگ در شهرهای جهان را بشناسید

    اما اگر در بوستون آمریکا قصد پارک خودرو خود را داشته باشید باید به شکلی متوسط 20.80 دلار برای یک توقف دو ساعته خرج کنید. تنها نقاط گران فضای پارک در میان 10 رده اول این فهرست که در آمریکا یا استرالیا قرار ندارند، لندن (با هزینه متوسط 16.26 دلار برای یک توقف دو ساعته) و توکیو (با نرخ 15.16 دلار) محسوب می‌شوند.

    با وجود اینکه گرانترین فضای پارک دو ساعته در نیویورک اعلام شده اما در صورت احتساب برابری  قدرت خرید، سیدنی با متوسط هزینه 34.85 دلار بالاتر از جایگاه نیویورک با نرخ هزینه 32.97 دلار قرار گرفته است.

    پارک روزانه

     

    درباره پارک روزانه، سیدنی با متوسط هزینه‌ای 46.73 دلار (174 هزار تومان) باز هم در مقام اول گرفته و لندن با متوسط شارژ 45.01 دلار در جایگاه دوم گرانترین‌ها قرار می‌گیرد.

    پارک روزانه شما در نیویورک 41.58 دلار از پول‌ تان کم می‌کند و به همین دلیل نیویورک سومین شهر جهان از نگاه پارک روزانه است. شهر بریزبن استرالیا با قیمت متوسط 36.38 دلار و پاریس 35.19 دلار برای یک پارک روزانه در رده چهارم و پنچم این فهرست قرار  خواهند گرفت.

    با پارک خودرو در این شهرها ورشکسته خواهید شد/ گرانترین فضای پارکینگ در شهرهای جهان را بشناسید

    پارک ماهانه

    اما زمانی که صحبت از پارک ماهانه می‌شود، نیویورک با گرانترین هزینه‌ای حدود 606 دلاردر جایگاه نخست گرانترین‌ها قرار می‌گیرد.

    لندن با هزینه‌ای معادل 603 دلار در مقام دوم و زوریخ سوئیس با هزینه‌ای معادل 540 دلار در رده سوم گرانترین شهرهای جهان از لحاظ هزینه‌های پارک جای می‌گیرند. 

    آمستردام هلند و سیدنی استرالیا هر کدام به ترتیب با هزینه‌ای معادل ( دلار424.73) و (390 دلار) در رده‌های بعدی این فهرست ایستاده‌اند. 

    اگر این معیارها را با شاخص  برابری قدرت خرید در علم اقتصاد بسنجیم، همه چیز در مقیاس پارک ماهانه کمی تغییر می‌کند. 

    در این صورت لندن با نرخ 771.67 دلار و هنگ‌کنگ با هزینه 722.43 دلار در رده‌های بالا قرار گرفته و نیویورک با هزینه‌ای معادل 606.37 دلار، آمستردام (545 دلار) و سیدنی (475 دلار) در مقام‌های بعدی قرار می‌گیرند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو