مدیران خودروعصر اعتبار

بازسازی ۸۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان در دست اجراست

عصر ساختمان- مسئول ستاد احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان گفت که عملیات بازسازی ۸۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده این شهر در محله‌های سادات، کیامرثی، کوی لبنان، منطقه پربالی و رادک در حال اجراست.

بازسازی ۸۰۰ واحد مسکونی بافت فرسوده دوگنبدان در دست اجراست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، بر اساس طرح احیای بافت فرسوده دوگنبدان سه هزار و 700 واحد مسکونی این شهر تا سه سال آینده با یک هزار و 470 میلیارد ریال اعتبار نوسازی خواهد شد.
    طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال 1387 تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما در دولت یازدهم مورد توجه جدی مسئولان قرار گرفته است.
    روح الله عمادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک هزار و 100 واحد مسکونی مجوز طراحی،500 واحد در مرحله تکمیل فونداسیون و 300 واحد دیگر در مرحله احداث سقف هستند.
    عمادی تصریح کرد که تاکنون بیش از 200 واحد مسکونی بافت فرسوده این شهر تخریب و بازسازی شده است.
    وی ابراز داشت: برای هر یک از واحدهای مسکونی بهره برداری شده تاکنون 300 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 60 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است و 100 میلیون ریال دیگر برای سال 1396 ابلاغ شده است.
    عمادی تصریح کرد که تسهیلات پرداخت شده تا سه سال دوره تنفس، چهار درصد کارمزد و 15 سال دوره بازپرداخت دارد.
    وی بیان کرد که تخریب رایگان، جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.
    وی از خریداری و تخریب 70 واحد مسکونی محله سادات شهر دوگنبدان برای بازگشایی معابر خبر داد و گفت: تخریب چند واحد مسکونی و بازگشایی و سنگفرش خیابان اسلام آباد، فلکه سه گوش تا ساختمان تربیت معلم سابق اجرا می‌شود.
    20 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.
    شهر دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز گچساران با 106 هزار نفر جمعیت در 157 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو