مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران تاکید کرد:

ساختمان‌های دوستدار محیط زیست گامی موثر در توسعه شهرها

عصر ساختمان- رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران با تاکید بر نقش ساختمان‌های دوستدار محیط زیست برای تحقق شهر پایدار گفت: برای نهادینه کردن این موضوع نیازمند انتقال تجربیات و همکاری دستگاه‌های مرتبط هستیم.

ساختمان‌های دوستدار محیط زیست گامی موثر در توسعه شهرها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، محمدمهدی گلمکانی در نشست "شهر پایدار و ساختمان‌های دوستدار محیط زیست" با تاکید بر اینکه باید در خصوص تعیین شاخص‌های ساختمان‌های دوستدار محیط زیست به صورت مداوم تبادل نظر و انتقال تجربیات وجود داشته باشد افزود: استانداردها و تجارب زیادی در سطح ملی و جهانی در این زمینه وجود دارد اما نمی‌توانستیم بیش از این منتظر تعیین شاخ‌های به روز باشیم چرا که در دنیا به صورت مداوم تجربیات جدیدی رقم می‌خورد.

    وی افزود: در آینده نزدیک با مشارکت گروه‌های علمی تعیین شاخص‌ها و حرکت به سمت افزایش ساختمان‌های دوستدار محیط زیست قدم‌های پربارتری برداشته می‌شود ولی آنچه که بیش از همه مورد نیاز است، مشارکت مردم است که می‌تواند تاثیر بسزایی در این عرصه داشته باشد.

    وی تاکید کرد: تلاش کردیم همه مردم را با هر شرایط اجتماعی و اقتصادی به این نهضت متصل کنیم. در حال حاضر چندین ساختمان در منطقه یک برای سنجش شاخص‌های ساختمان دوستدار محیط زیست درخواست داده‌اند اما ما علاقمندیم که چنین ساختمان‌هایی در مرکز و جنوب شهر تهران نیز شکل بگیرد. در همین راستا با متولیان نوسازی بافت‌های فرسوده نیز صحبت کردیم تا این استانداردها و شاخص‌ها در نوسازی بافت‌های فرسوده مد نظر قرار گیرد.

    رئیس مرکز محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تشویق مردم با توجه به علاقمندی آنها در حوزه ایجاد ساختمان‌های دوستدار محیط زیست را یکی از اولویت‌های تحقق این مهم خواند و افزود: نیاز است که قانونگذاران نیز در این زمینه سیاست‌های تشویقی را مد نظر قرار دهند تا مسیر تحقق ساختمان‌های دوستدار محیط زیست هموارتر شود. خوشبختانه امروز دانشگاه‌ها و مدارس سبز در حال شکل گیری است که گام ارزشمندی در این حوزه محسوب می‌شود. با توجه به کمبود منابع آبی و انرژی‌های فسیلی ارزان و آلودگی ناشی از آنها نیاز امروز و فردای ما توجه به محیط زیست و ساخت بناهای دوستدار محیط زیست است، تا از طریق این مسیر به شهر پایدار برسیم.

    گلمکانی تاکید کرد: ساختمان‌های دوستدار محیط زیست امروز در شهر تهران نمادی از کار فرهنگی محسوب می‌شود. در شاخص‌های تعیین ساختمان‌های دوستدار محیط زیست کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای، مدیریت آب،‌ مدیریت پسماند و فضای سبز کاربرد مصالح، توسعه پایدار و انتخاب محل مناسب، طرح‌های ابتکاری و ملاحظات منطقه‌ای مد نظر قرار گرفته است.

       

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو