مدیران خودروعصر اعتبار

هزینه خرید اوراق وام مسکن سدی برای خانه‌دار شدن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس دهم گفت: پرداخت نقدی ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان برای خرید اوراق تسهیلات مسکن یکی از موانع مهم برای خانه‌دار شدن مردم به ویژه جوانان است.

هزینه خرید اوراق وام مسکن سدی برای خانه‌دار شدن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره تسهیلات جدید مسکن، اظهار داشت: یکی از اولین مشکلاتی که بر سر راه دریافت‌کنندگان وام مسکن وجود دارد، مبلغی است که در ابتدای امر باید برای خرید اوراق به شکل نقدی بپردازند.

    وی ادامه داد: طبق شرایط اعلام شده به منظور دریافت تسهیلات مسکن، متقاضی باید بین 10 تا 12 میلیون تومان پول نقد بپردازد تا بتواند شرایط اولیه را به منظور دریافت وام مسکن پیدا کند.

    نماینده مردم شاهین‌شهر، میمنه درباره دیگر مشکل موجود در مجرای دریافت تسهیلات مذکور بیان داشت: مشکل دیگر سود وام است که نسبتاً بالا بوده و همچنین تعداد اقساط آن نیز برای فردی که به تازگی زندگی‌اش را آغاز کرده، مناسب نیست.

    حاجی دلیگانی تصریح کرد: از میزان مبلغی که برای خرید اوراق گذاشته می‌شود یا میزان متقاضیان، شاید بین 10 تا 15 درصد آنها بتوانند وام را دریافت کنند، مابقی هم به علت دلایلی چون تأمین وثیقه و موانع دیگر عموماً موفق به دریافت وام مسکن نخواهند شد.

    وی بیان داشت: اگر دریافت تسهیلات مسکن برای تعداد کثیری از افراد جامعه امکان داشت این موضوع منجر به خروج مسکن از بازار رکود می‌شد، بنابراین با توجه به شرایط موجود مصوبه جدید شورای پول و تأمین اعتبار تأثیرگذار نخواهد بود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اعدادی که برای تسهیلات اعلام شده ، حتی تا 80 میلیون تومان نیز عنوان شده ولی به هر حال با این مبلغ نیز نه می‌توان مکانی را خریداری کرد و نه می‌توان به خرید زمین و ساخت آن پرداخت، چراکه قیمت کنونی مصالح ساختمانی این اجازه را نخواهد داد.

    حاجی دلیگانی یادآورد شد: مؤلفه خوب مسکن مهر این بود که قیمت زمین و هزینه خرید آن از طرح مسکن جدا شده و خریدار بابت زمین، پولی را پرداخت نمی‌کرد، در حالی که امروزه در تسهیلات فراهم شده تهیه زمین با قیمت آن‌چنانی، معضل اولیه محسوب می‌شود.

    وی در پایان تأکید کرد: شورای پول و تأمین اعتبار در ارائه تسهیلات مسکن باید آسان‌سازی کرده و مشوقات تأثیرگذارتری را برای جوانان در نظر گیرد تا زمینه تشکیل خانواده فراهم شده و مسائل اجتماعی کشور تا حدی کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو