مدیران خودروعصر اعتبار

عدم امکان خرید مسکن حتی با وام

عصر ساختمان- هر برگ از اوراق مسکن سال جاری، از یک هفته قبل ۱۰۸ هزار تومان آغاز شده و امروز این اوراق به ۱٬۲۳۲٬۰۰۱ هزار ریال رسیده است.

عدم امکان خرید مسکن حتی با وام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، آخرین وضعیت قیمت ارواق مسکن (تسه) سال گذشته خروردین ماه به 1.240.000 هزار ریال و در اردیبهشت ماه 1.200.700 هزار ریال و در خرداد ماه 1.240.100 هزار ریال بود و این اوراق در دی ماه سال گذشته نیز با قیمت 1.200.000 هزار تومان معامله می‌شد و در سال جاری با قیمت 1٬232٬001 معامله شده است.

    تفاوت قیمت اوراق برای مجردها و متأهل ها

    مجردهایی که قصد خرید خانه در پایتخت را دارند می‌توانند 280 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شال مل 200 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و 80 میلیون تومان وام جعاله می‌باشد لذا برای آن 200 میلیون تومان وام باید 400 برگه اوراق تسه خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با قیمت 1٬232٬001 حدود 49 میلیون و 280 هزار تومان می‌شود و برای 80 میلیون وام جعاله میز باید 160 ورق به مبلغ 19 میلیون و 216 هزار تومان خریداری کنند که جمع اوراق خریداری شده ب مبلغ 67 میلیون و 256 هزار تومان خواهد شد.

    متأهل ها نیز برای خرید خانه در پایتخت 480 میلیون تومان که هر نفر 200 میلیون تومان تسهیلات و 80 میلیون تومان وام جعاله دریافت خواهند کرد با یان تفاوت که زوجین برای وام مسکن باید 800 برگه تسهیلات دریافت کنند که هزینه آن حدود 96 میلیون و560 هزار تومان اوراق تسه تهیه کنند با هزینه وام جعاله باید حدود 115 میلیون و 296 هزار تومان پرداخت نمایند.

    به جای وام خانه متری در بورس عرضه شود

    علیرضا مهدی زاده، کارشناس بازار مسکن درخصوص اینکه حدود یک چهارم وام مسکن برای خرید اوراق صرف خواهد شد و با این وام حتی نمی‌توان در تهران 5 متر خانه خرید به خبرنگار مهر گفت: اگر دارایی شما 300 میلیون باشد اصلاً شما جزو متقاضیان خرید مسکن محسوب نمی‌شوید با وام مسکن و یک میلیارد پول نمی‌توان خانه دلخواه پیدا کرد و در اخر اطراف تهران شاید بتوان خانه خریداری کرد.

    وی در ادامه بیان کرد: دولت باید به جای اینکه وام مکسن را تغییر دهد باید ساخت وساز را تسریع بخشد یعنی برای انبوه سازان و سازندگان تسهیلات ویژه در نظر بگیرد تا ساخت و ساز در زمین‌های دولتی آغاز شود و این روند ساخت وس از تسریع شود.

    این کارشناس بازار مسکن پیشنهاد خرید خانه‌های متری را داد و گفت: خرید اوراق خانه در بازار بورس می‌تواند راهکاری باشد برای خانه دار شدن مردم به طور مثال هر فرد در بازه زمانی یک سال اگر بتواند اوراق خانه 70 متری را تهریه کند آن واحد را از شرکت انبوه ساز بگیرد و اگر نتوانست در ان بازده پرداخت نمایند سود آن را از طریق بازار سرمایه که بازاری شفاف است دریافت کند اینگونه نه ارزش پول خریدار کاهش پیدا می‌کند نه خریدار از خرید خانه ناامید می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار